Logic Analyzer

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
salami1_1
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 okt 2004, 16:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Logic Analyzer

Bericht door salami1_1 »

Hej,

Ik hou mezelf redelijk bezig met Gsm's. Nu heb ik laatst een Logic Analyzer geregeld. Alleen het is een behoorlijk moeilijk apparaat. Heb het aangeschaft om communicatie vanaf de computer naar gsm te tracen.

Heeft iemand er misschien enige ervaring mee? We hebben al flink wat tijd lopen probere meer nog niet veel succes. (Het is een LA3200 van Thurbly, TTi)

alvast mijn dank :)

Mvg
Steven
LA3200 kenner gezocht!
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Het valt inderdaad tegen om met een logic analizer data tussen pc en gsm te volgen. Je moet ten eerste goed triggeren dan daar het rs232 communicatie is met start, data, stopbit's zijn, moet je eerst die data wegdoen.
Je kunt beter met een extra pc met 2 comm.poorten en een programma zoals commplus of zo. Op poort 1 laadje dan de data zien van de pc en op poort 2 laat je dan de data zien van de gsm.
Als je de baudrate enz goed hebt ingesteld dan kun je zo de tekst lezen wat er op en neer gestuurd wordt.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
salami1_1
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 okt 2004, 16:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door salami1_1 »

hej,
ja die manier gebruiken we al, maar gaat heel vaak fout. Dit wegens tijd verschillen.
Ook als ik al bestaande producten probeer te analyseren werkt het niet wegens bescherming (dan onstaat er een tijd verschil en dat wordt opgemerkt in de programmatuur en word bad data verstuurd of helemaal niks meer)

Stand alone logic analyzer werkt veel beter.. en daarmee kunnen we strx (als we hem doorhebbe, wat dus uiteindelijk ook de egte bedoeling is) onboard tracings verichten op de pcb van de gsm's zelf voor analyse om gsm software oplossingen te maken.

Mvg
LA3200 kenner gezocht!
Plaats reactie