| Auteur |
Bericht |
calimero1566
|
Geplaatst: Wo 5 Mei 2010, 12:17 Onderwerp: Ledjes vallen uit |
|
|
Hoi lezer,
Ik heb een achterlicht met ledjes echter vallen er steeds meer ledjes uit. Ik heb een foto van de achterkant (en voorkant waarbij te zien is welke ledjes uit zijn gevallen) gemaakt. kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Gr. Calimero
Achterkant

dscn8182.jpg - 1106 keer
Hier zouden alle ledjes moeten branden

dscn8184.jpg - 1106 keer
|
|
| Naar boven |
|
bertus Moderator

|
Geplaatst: Wo 5 Mei 2010, 15:45 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Er zit een constructiefout in.
Je mag leds nooit parallel zetten.
Iedere string van leds moet een eigen weerstand hebben om de stroom te beperken.
Tevens is de spanning op een brommer of auto niet constant en zal de stroom sterk fluctueren.
Bertus _________________ Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
|
|
| Naar boven |
|
calimero1566
|
Geplaatst: Wo 5 Mei 2010, 19:13 Onderwerp: |
|
|
Hoi Bertus,
Dank voor je antwoord. Duidelijk, maar er is een site
http://www.tuningcomponents.com/APP_Galleria.aspx?Area=PannelliLed
waar deze panelen worden aangeboden die dus ook een constructiefout hebben? Het heeft in het begin goed gewerkt totdat iemand mij erop attendeerde dat er een paar leds uitgevallen waren. Ik ben vandaag ff ermee bezig geweest en later gingen andere lampjes spontaan weer branden en andere weer uit. Nu is het zo dat de buitenste ringen (licht) het weer gewoon doen en van de binnenste (remlicht) enkele uit zijn gevallen. Zal dat dan komen door het fluctueren? Gr. Cal
|
|
| Naar boven |
|
Mat Janssen Moderator

|
Geplaatst: Do 6 Mei 2010, 12:00 Onderwerp: |
|
|
Die site, wanneer die precies het zelfde leveren, dan leveren die ook bordjes met dezelfde problemen, van uitvallen van leds, na verloop van tijd.
Er zitten daar dan een paar slechte lezers van specificaties en ontwerpen van dit soort dingen.
Met een smoes van "de garantie is ervan af" en koop maar nieuwe, verkoopt wel leuk.  _________________ signature ruimte te huur
Verhuurd
|
|
| Naar boven |
|
calimero1566
|
Geplaatst: Vr 7 Mei 2010, 8:48 Onderwerp: |
|
|
| Ik had een mailtje verstuurd richting de firma die deze panelen produceert, en aan hen uitgelegd wat het probleem is en als antwoord kreeg ik te horen dat zij de leds die stuk zijn (er zijn geen leds kapot) gratis willen repareren (ik hoef alleen de verzendkosten te betalen). Op zich een goede service maar als ik het, van de verhalen hier, goed begrijp kunnen zij dit nooit goed werkend krijgen?
|
|
| Naar boven |
|
Mat Janssen Moderator

|
Geplaatst: Vr 7 Mei 2010, 10:08 Onderwerp: |
|
|
Er zullen op deze manier inderdaad altijd problemen met dit ontwerp blijven bestaan.
Een simpele aanpassing (een weerstandje per rij) en alle problemen zijn over.
Maar ja dan moeten er 14 weerstandjes op i.p.v. 2 en dat is misschien teveel werk ?? _________________ signature ruimte te huur
Verhuurd
|
|
| Naar boven |
|
calimero1566
|
Geplaatst: Vr 6 Aug 2010, 12:42 Onderwerp: ledjes vallen uit |
|
|
UPDATE:
Tuningcomponents.com die deze led-panelen fabriceerd en verkoopt verzekerde mij dat hij het paneel kon repareren (gratis), ik hoefde het paneel alleen maar op te sturen. Ook vertelde hij dat zijn panelen nooit kapot gaan. Dit was de eerste. Paneel verstuurd en een mail gekregen van tuningcomponents.com dat ik niet zelf erin had moeten solderen. Volgens hem waren er andere weerstanden gesoldeerd. Ik heb er geen verstand van want anders maak ik het wel helemaal zelf. Kortom paneel gerepareerd terug gekregen en meteen gemonteerd. Zie foto's. Ik ben er nu van overtuigd dat dit NOOIT goed kan werken zoals hier al diverse malen eerder gemeld (dank voor uw reacties).

DSCN8273.JPG - 733 keer

DSCN8267.JPG - 733 keer

DSCN8272.JPG - 733 keer
|
|
| Naar boven |
|
calimero1566
|
Geplaatst: Vr 6 Aug 2010, 12:42 Onderwerp: ledjes vallen uit |
|
|
UPDATE:
Tuningcomponents.com die deze led-panelen fabriceerd en verkoopt verzekerde mij dat hij het paneel kon repareren (gratis), ik hoefde het paneel alleen maar op te sturen. Ook vertelde hij dat zijn panelen nooit kapot gaan. Dit was de eerste. Paneel verstuurd en een mail gekregen van tuningcomponents.com dat ik niet zelf erin had moeten solderen. Volgens hem waren er andere weerstanden gesoldeerd. Ik heb er geen verstand van want anders maak ik het wel helemaal zelf. Kortom paneel gerepareerd terug gekregen en meteen gemonteerd. Zie foto's. Ik ben er nu van overtuigd dat dit NOOIT goed kan werken zoals hier al diverse malen eerder gemeld (dank voor uw reacties).

DSCN8273.JPG - 733 keer

DSCN8267.JPG - 733 keer

DSCN8272.JPG - 733 keer
|
|
| Naar boven |
|