Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Ledjes vallen uit

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Lichteffecten
Auteur Bericht
calimero1566

BerichtGeplaatst: Wo 5 Mei 2010, 12:17    Onderwerp: Ledjes vallen uit Reageer met quote

Hoi lezer,
Ik heb een achterlicht met ledjes echter vallen er steeds meer ledjes uit. Ik heb een foto van de achterkant (en voorkant waarbij te zien is welke ledjes uit zijn gevallen) gemaakt. kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Gr. Calimero

Achterkant
dscn8182.jpg

dscn8182.jpg - 1106 keer

Hier zouden alle ledjes moeten branden
dscn8184.jpg

dscn8184.jpg - 1106 keer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bertus
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo 5 Mei 2010, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Er zit een constructiefout in.
Je mag leds nooit parallel zetten.
Iedere string van leds moet een eigen weerstand hebben om de stroom te beperken.
Tevens is de spanning op een brommer of auto niet constant en zal de stroom sterk fluctueren.

Bertus

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Naar boven
calimero1566

BerichtGeplaatst: Wo 5 Mei 2010, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Bertus,
Dank voor je antwoord. Duidelijk, maar er is een site
http://www.tuningcomponents.com/APP_Galleria.aspx?Area=PannelliLed
waar deze panelen worden aangeboden die dus ook een constructiefout hebben? Het heeft in het begin goed gewerkt totdat iemand mij erop attendeerde dat er een paar leds uitgevallen waren. Ik ben vandaag ff ermee bezig geweest en later gingen andere lampjes spontaan weer branden en andere weer uit. Nu is het zo dat de buitenste ringen (licht) het weer gewoon doen en van de binnenste (remlicht) enkele uit zijn gevallen. Zal dat dan komen door het fluctueren? Gr. Cal
Naar boven
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do 6 Mei 2010, 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

Die site, wanneer die precies het zelfde leveren, dan leveren die ook bordjes met dezelfde problemen, van uitvallen van leds, na verloop van tijd.
Er zitten daar dan een paar slechte lezers van specificaties en ontwerpen van dit soort dingen.
Met een smoes van "de garantie is ervan af" en koop maar nieuwe, verkoopt wel leuk. Laughing
calimero1566

BerichtGeplaatst: Vr 7 Mei 2010, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had een mailtje verstuurd richting de firma die deze panelen produceert, en aan hen uitgelegd wat het probleem is en als antwoord kreeg ik te horen dat zij de leds die stuk zijn (er zijn geen leds kapot) gratis willen repareren (ik hoef alleen de verzendkosten te betalen). Op zich een goede service maar als ik het, van de verhalen hier, goed begrijp kunnen zij dit nooit goed werkend krijgen?
Naar boven
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Vr 7 Mei 2010, 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

Er zullen op deze manier inderdaad altijd problemen met dit ontwerp blijven bestaan.
Een simpele aanpassing (een weerstandje per rij) en alle problemen zijn over.
Maar ja dan moeten er 14 weerstandjes op i.p.v. 2 en dat is misschien teveel werk ??
calimero1566

BerichtGeplaatst: Vr 6 Aug 2010, 12:42    Onderwerp: ledjes vallen uit Reageer met quote

UPDATE:
Tuningcomponents.com die deze led-panelen fabriceerd en verkoopt verzekerde mij dat hij het paneel kon repareren (gratis), ik hoefde het paneel alleen maar op te sturen. Ook vertelde hij dat zijn panelen nooit kapot gaan. Dit was de eerste. Paneel verstuurd en een mail gekregen van tuningcomponents.com dat ik niet zelf erin had moeten solderen. Volgens hem waren er andere weerstanden gesoldeerd. Ik heb er geen verstand van want anders maak ik het wel helemaal zelf. Kortom paneel gerepareerd terug gekregen en meteen gemonteerd. Zie foto's. Ik ben er nu van overtuigd dat dit NOOIT goed kan werken zoals hier al diverse malen eerder gemeld (dank voor uw reacties).

DSCN8273.JPG

DSCN8273.JPG - 733 keer

DSCN8267.JPG

DSCN8267.JPG - 733 keer

DSCN8272.JPG

DSCN8272.JPG - 733 keer

Naar boven
calimero1566

BerichtGeplaatst: Vr 6 Aug 2010, 12:42    Onderwerp: ledjes vallen uit Reageer met quote

UPDATE:
Tuningcomponents.com die deze led-panelen fabriceerd en verkoopt verzekerde mij dat hij het paneel kon repareren (gratis), ik hoefde het paneel alleen maar op te sturen. Ook vertelde hij dat zijn panelen nooit kapot gaan. Dit was de eerste. Paneel verstuurd en een mail gekregen van tuningcomponents.com dat ik niet zelf erin had moeten solderen. Volgens hem waren er andere weerstanden gesoldeerd. Ik heb er geen verstand van want anders maak ik het wel helemaal zelf. Kortom paneel gerepareerd terug gekregen en meteen gemonteerd. Zie foto's. Ik ben er nu van overtuigd dat dit NOOIT goed kan werken zoals hier al diverse malen eerder gemeld (dank voor uw reacties).

DSCN8273.JPG

DSCN8273.JPG - 733 keer

DSCN8267.JPG

DSCN8267.JPG - 733 keer

DSCN8272.JPG

DSCN8272.JPG - 733 keer

Naar boven
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Lichteffecten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: