Alarm Led aansluiten in de auto

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
DutchPlayer
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 okt 2004, 22:01
Locatie: Amsterdam

Alarm Led aansluiten in de auto

Bericht door DutchPlayer »

Beste mensen,


Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand mij iets kan uitleggen wat ik niet begrijp. Ben zelf niet zo thuis in de elektronica.

Ik heb dus een Fake Alarm Led in mijn auto aangesloten, ik heb de draden in de deur gepakt van de Centrale Vergrendeling omdat de led dan aan gaat wanneer ik de deuren op slot doe.

1 van de draden is een constante plus en het andere draad word een massa als de deuren op slot worden gedaan waardoor de led dan gaat branden.

Probleem wat ik heb is dat de led de accu leeg trekt binnen ongeveer een dag. Zeer vreemd maar toch waar meerdere mensen vertelde mij dat dit niet mogelijk zou zijn omdat een led maar 20mA verbruikt en dat is dan niets bij een Accu van bijv 45Ah.

Ik weet dat het de led is want ik heb de lekstroom gemeten van mijn auto, die is normaal 0.22A en daalt tot 0.04A. Vervolgens als ik de led aansluit is de lekstroom gelijk 1.40A . Dat zou dus betekenen dat de led 1.18A verbruikt en dan is het logisch dat de accu snel leeg is.

Dus dit is iets wat ik dus niet begrijp, er kan weinig kapot gaan aan een led. Misschien een defecte weerstand die aan de led zit? Ik weet het niet!

Dus vandaar mijn vraag, iemand voor dit verhaal een verklaring? Ik zie graag jullie sugesties.

Alvast bedankt!

Mij is verteld dat ik de led anders via het contactslot zou moeten aansluiten, zou dat uitmaken?
:-)~
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Via het contaktslot zal niet erg helpen, wat je wil de led toch laten branden wanneer je weg gaat en dat is lood om oud ijzer als dat via het deur contakt of via het sleutel kontakt is.
Je zult toch moeten ontdekken waar die 1,3 Ampere naar toe gaat wat dat is de boosdoener.
Of je maakt ergens een klein beetje sluiting.
Zet me ampmeter tussen de accu en haal alle zekeringen uit je auto.
stop ze een voor een terug en zo kun je de dader vinden wanneer de stroom weer begint te lopen.
Wanneer het de led schakeling is vertel dan hier even precies wat je gebouwd hebt met een tekeningetje en de waardes die je gebruikt hebt.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
DutchPlayer
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 okt 2004, 22:01
Locatie: Amsterdam

Bericht door DutchPlayer »

Mat dus jij zegt dat als ik de led aansluit iets anders meer stroom begint te trekken?

Want ik heb de lektroom gemeten en de lekstroom is weer normaal zodra ik de led weer demonteer en dan werkt alles perfect.

De led is gewoon simpelweg een Alarm Signaal Led van Carpoint, het is een rood ledje met daar aan een weerstandje en dan de rode en de zwarte draad.

dus zodra er stroom door de led gaat is de lekstroom meteen 1.20A hoger dan normaal.
:-)~
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Dan stel ik voor nog een weerstandje in serie te plaatsen met de rode draad van 560 ohm en kijk dan nogmaals wat er gebeurd.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
DutchPlayer
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 okt 2004, 22:01
Locatie: Amsterdam

Bericht door DutchPlayer »

Ik heb het led probleem opgelost, ik zie alleen de logica er niet in.

Wat ik nu heb gedaan ik had de led dus los gemaakt en op een gewone plus en min aangesloten in de auto, lekstroom gemeten en die was toen normaal. Dus het lag niet aan de led.

Vervolgens heb ik de massa van de CV gepakt en een constante plus gepakt waar ik het Conrad Relais ook aan had hangen. De boel aangesloten en weer gemeten, lekstroom was nor steeds normaal.

Het probleem was dus de plus draad die dus niet bij de CV gepakt moet worden.

Eindelijk werkt het allemaal.

Iedergeval bedankt voor de replys!
:-)~
Plaats reactie