Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Display

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Lichteffecten
Auteur Bericht
Natuurkundeb2

BerichtGeplaatst: Di 2 Nov 2004, 7:41    Onderwerp: Display Reageer met quote

Hallo

Ik heb vorige keer, met behulp van mat janssen, een parkeergarageschakeling in elkaar gezet. ( zie hieronder ). Maar nu heb ik 2 afzonderlijke displays, voor de eenheden en tientallen.. Is er een mogelijkheid dat dit opgelost kan worden, zodat er nog maar 1 display over is, maar wel het juiste getal aangeeft. Dus als je bij eenheden 9 hebt en bij tientallen 03, dan wil ik dat er op een nieuw display 39 word aangegeven.

Alvast bedankt,

Roger

totaal_natuurkunde.jpg

totaal_natuurkunde.jpg - 3026 keer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Di 2 Nov 2004, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zul je toch weer terug moeten naar de HEF40192 omdat deze tiendelers zijn.
Neem dan 2 stuks hef40192. en twee 7segment displays. de eerste geeft de eenheden de tweede geeft de tientallen.
Plaats die twee dipslays dan naast elkaar met de tientallen voorop en de eenheden daarna Je hebt dan van 00 tot 99.
Kijk op de eerste tekening daar ging ik tot 9999.
Wanneer je een hef40193 neemt dan kun je van 00 to 15 maar er moet dan wel een andersoort 7segment display driver bij. Een die dan twee displays aan kan sturen. Ze bestaan wel alleen ik zou dan even moeten zoeken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Lichteffecten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: