alle kleuren

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
iceled
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 1 nov 2004, 19:37

alle kleuren

Bericht door iceled »

ik heb een vraagje hoe kan ik alle kleuren krijgen met drie leds ik heb rood groen en blauw maar als ik ze gewoon allemaallaat schijen krijg je nog roodgroenblauwe vlek hoe kun je dit goed mengen?? want een rgb led is niet fel genoeg
en als ik alle kleuren wil maken kan ik er toch condensators voor gebruiken dat die langzaam leeglopen dus eerst heb je alle kleuren op zijn volst en dan dat bijv rood leegloopt en dan groen iets langzamer en dan blauw langzamer dat gaat toch ook hoe kan ik die condensator berekenen welke ik moet hebben??
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer je alle kleuren wil hebben dan moeten alle drie de leds alle intensiteiten moeten krijgen en onafhankelijk van elkaar. anders mis je nog kleuren.
Dus met condensatoren is dat een hele klus om zo te maken dat op elk moment de juiste kombinatie naar de juiste led gaat.
Dus maak je een sturing die elke led de intensiteit kan regelen.
B.V. een pwm sturing.
Hier in deze rubriek is er al iemand mee bezig om zulke leds te sturen. kijk maar eens.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
iceled
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 1 nov 2004, 19:37

Bericht door iceled »

ja bedank maar welke topic is dat ik kan hem zo niet vinden
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hier is de link.
Hij was vlakbij. Maar ja moet het inderdaad maar weten dat het hierover ging. Je kunt het ook simpeler door alles gewoon in een pic chip te programmeren. het hoeft nl. niet zo uitgebreid.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
iceled
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 1 nov 2004, 19:37

Bericht door iceled »

dankjuh
iceled
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 1 nov 2004, 19:37

Bericht door iceled »

weet iemand dan hoe ik het beter kan doen
Joeri Fr
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 29 sep 2004, 18:22
Locatie: Brugge (B). .. .

Bericht door Joeri Fr »

ik werk met 1 zender en dan een aantal ontvangers voor RGB (rood groen blauw controle)..
Maar zoals Mat zegt, je kunt ook gewoon 1 pic controller nemen en alles daaraan vasthangen.
Plaats reactie