Schema's van voedingen van 0-30V 0-10A gezocht zonder IC!!

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
Wody

Schema's van voedingen van 0-30V 0-10A gezocht zonder IC!!

Bericht door Wody »


Ik zoek schema's van voedingen die van 0-30V en 0-10A geregeld kunnen worden en dit moet zonder IC zijn maar met transistoren. Ik zou het heel fijn vinden dat ik informatie kreeg.
MADdie86
Expert
Expert
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 15 sep 2002, 14:32
Locatie: De Waard
Contacteer:

Bericht door MADdie86 »

Bij voedingen die veel stroom moeten leveren zal je heel vaak power torren vinden zoals de 2n3055. Waar dan ook een dikke diode over geschakelt staat. Om deze voedingen dan ook regelbaar te maken zal je een enorm groot schema en voeding krijgen omdat je met (te) veel zaken rekening moet houden. En zou het dus ook beter moeten zijn om met de LM voedings regelaars aan te gang te gaan.

Ik heb weleens voedingen gemaakt die bijvoorbeeld 5 A en 45 V leverde, maar niet die ook regelbaar was. Ik wil wel kijken of ik iets zou kunnen vinden en dat mede forrummers het een beetje aanpassen.
Maar op het internet staan volgens mij genoeg schema's als je bij google zou zoeken op "power suply circuit" zal je genoeg vinden.

Groet Stefan.

En gasten maak het forum nog leuker door lid te worden ;)
Alguna gente está loca, yo es tuerca
www.thaband.tk
RoBSki!
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 okt 2002, 17:10
Locatie: Amsterdam. .. .

Bericht door RoBSki! »

een zenerdiode + weerstand en een hoop 2N3055 (beter zijn 2N3771, 2, 3) Heel simpel is een L200 regelaartje te nemen (niet echt een IC -> TO220)
Plaats reactie