Tv verkleuring

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
Rudi11
Berichten: 2
Lid geworden op: za 1 jan 2011, 22:55

Tv verkleuring

Bericht door Rudi11 »

Hi,

Ik heb gedurende enkele weken al een probleem met de lcd tv ,die soms groene verkleuringen begint te vertonen,en dit vooral op de haren en schaduwen op het beeld,de ene dag precies erger dan de ander. soms verkleurd het beeld met andere kleuren ook.Ik zal je al even mijn lijdensweg beschrijven;
Het is begonnen na dat we het behangpapier achter de tv kast hadden verwijderdt hebben omdat de muren vochtig zijn na een water lek.Bij de eerste vastelling dacht ik,mijn lcd tv is stuk,binnen gedaan voor reparatie en mijn oude crt geinstalleerd,en daar was het onmiddelijk terug waarneembaar. Dan de digicorder van telenet omgeruild in telenet center op advies van telenet,noppes. 2 technici van telenet over de vloer gehad,alle connectoren,binnen en buiten nagekeken en vervangen,noppes.
Alle scart en andere kabels zijn reeds vervangen geweest door telenet.
ondertussen heb ik ook al met een 3de tv geprobeert,zonder resultaat!
En vanavond heb ik er eens een scheidings transfo er tussen gezet,zonder positief resultaat.Soms bemerk ik ook een lichte paarse waas als mijn tv
in stand-by staat. Moet ook zeggen dat mijn opnames die ik maak van een verkleurd beeld,die ook op de opname staat,getest bij een kennis met mijn digicorder bij hem thuis.En ja, bij dvd weergave heb ik het ook met de antenne kabel afgekoppeld.En het maakt niet uit of de antenne kabel in de digicorder steekt of rechtstreeks op de tv.
Heeft iemand hier een suggestie in welke richting ik zou moeten beginnen zoeken of tips? Ben stilaan ten einde raad.
Kan het iets te maken hebben met aarding of zo?Alle stopcontacten zijn geaard .
Alle reacties welkom,en dank bij voorbaat.
Rudi
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Misschien kun je deze vraag op een TV forum of bij onze andere collega's van circuitsonline stellen, want daar heb je een paar LCD tv kenners zitten.
Succes verder ermee.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Rudi11
Berichten: 2
Lid geworden op: za 1 jan 2011, 22:55

Bericht door Rudi11 »

Mat Janssen schreef:Misschien kun je deze vraag op een TV forum of bij onze andere collega's van circuitsonline stellen, want daar heb je een paar LCD tv kenners zitten.
Succes verder ermee.

En zo gedaan,bedankt voor de tip! :)
Plaats reactie