Wie kan een automatisch draaiplateau maken?

Op deze pagina kun je een advertentie plaatsen als je iets te verkopen hebt of iets zoekt.
Plaats reactie
ne11
Berichten: 1
Lid geworden op: do 9 jun 2011, 17:17
Locatie: Raalte. .

Wie kan een automatisch draaiplateau maken?

Bericht door ne11 »

Hallo allemaal,

Voor mijn hobby fotografie ben ik op zoek naar iemand die een automatisch draaiplateau kan maken dat door de computer bestuurd kan worden.

Aangezien ik zelf helemaal geen verstand heb van elektronica ben ik op zoek naar iemand (hobbyist) die dit voor mij kan maken. Over de kosten worden we het vast eens.

De bedoeling is dat het draaiplateau 360 graden kan draaien en in stappen kan stoppen. De computer geeft aan wanneer het draaiplateau moet beginnen te draaien en wanneer deze weer moet stoppen. Het starten en stoppen moet soepel verlopen, zodat het object dat op het draaiplateau staat blijft staan.
De snelheid van het draaien moet flexibel door de computer in te stellen zijn.

De bovenkant van het draaiplateau moet een diameter van ongeveer 40 - 50 cm hebben. Het gewicht dat er op het draaiplateau komt te staan zal niet meer zijn dan 25 kg.

Het gaat dus om het technisch ontwerpen en maken van het draaiplateau inclusief de verbinding en aansturing door de computer. De aansturing moet vanuit een nog te programmeren applicatie kunnen gebeuren. Ik wil dat deze applicatie draaisnelheid, start en stop doorgeeft aan het draaiplateau en dat deze daarop reageert. Deze computerapplicatie hoeft niet te worden gemaakt. Hier zorg ik zelf voor. Maar de programmering in het draaiplateau zelf zit dus wel in de klus.

Bijgaand heb ik een schets gemaakt van wat het idee is. Aangezien ik dus niet technisch ben onderlegt is dit zeker geen technische tekening, maar uitsluitend om een idee te krijgen.

Graag ontvang ik uw bericht met vragen, opmerkingen of andere reactie hierover.

Bij voorbaat dank!

Groeten, Niels Elferink
Bijlagen
Schets
Schets
Draaiplateau Schets.JPG (21.67 KiB) 4632 keer bekeken
Plaats reactie