Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

videorecorder koppen kuisen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Overig
Auteur Bericht
gerits

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep 2012, 11:02    Onderwerp: videorecorder koppen kuisen Reageer met quote

Hallo,
Kan iemand mij tips geven voor het kuisen van videokoppen. Ik heb het reeds geprobeerd met een kuiscasette maar zonder resultaat.

Ik heb nu de videorecorder gedemonteerd, en alle onderdeeltjes gereinigd maar zonder resultaat.

Hoe kan ik weten als de koppen nog goed zijn, is er een test hiervoor ?
Wat moet ik eigenlijk reinigen, wat zijn de koppen ? Ik zie een cilinder die snel ronddraaid, maar die lijkt mij proper, ik ben voorzichtig daarom vraag ik het liever eerst eens aan iemand met ervaring.

bedankt in elk geval voor de eventuele hulp.
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep 2012, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Die cilinder die ronddraait daar zitten kleine spleetjes in. In die spleetjes, daar zie je dan de kop.
Wanneer daar vuil tussen zit, of ze zijn zo afgesleten dat ze niet meer een paar hondertste mm uit het spleetje komen, dan zijn ze versleten.
Natuurlijk kan er ook iets anders aan de hand zijn, dat kunnen we van hieruit natuurlijk niet zien.
Hoe ziet het beeld eruit bij een reeds opgenomen band ?
Hoe ziet dan een nieuw opgenomen plaatje eruit ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Overig Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: