Live solliciteren met Scandinavie / ZWEDEN - Noorwegen

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens...Gezelligheid kent geen tijd...
Plaats reactie
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Live solliciteren met Scandinavie / ZWEDEN - Noorwegen

Bericht door Mandy »

Het was vandaag Nordic walk. Toevallig kwam ik via een chatkamer ook in de Zweedse communes terecht.

Ik had gechat met een mevrouw die 8 jaar geleden naar Zweden is geemigreerd. Ik kon dus NL chatten.

Ik weet niet precies hoe die mevrouw dit heeft gedaan, maar dit is een link via google translate. Kan je dit dus met andere sites ook doen?

Ik weet nog niet hoe dat werkt. Misschien is hier iemand die dat wilt uitleggen?

http://translate.googleusercontent.com/ ... 8SZ5widKhw

Ik weet nog niet veel van Scandinavische landen.

Ik heb het idee dat Noors makkelijker is dan Zweeds, althans het schrift vind ik veel moeilijk uit te spreken dan Noors.

De hoogte van Oslo- Stockholm ligt ongeveer precies op de lijn met
St Petersburg. Die stad is ook berucht om zijn kou, maar ik vermoed dat die laatste stad veel kouder is.


Finland probeert ook mensen te werven, maar dat lijkt me helemaal een rare taal en dat land begint toch echt boven de ST Petersburg lijn en daar moet het dus echt nog kouder zijn. brrr

Ik moet zeggen dat ik al veel heb gezocht op noorwegen, maar zonder google translate en deze vertaalde Zweedse site vind ik heel cool!

Overigens hebben ze vanuit Noorwegen terug gebeld, maar helaas was ik niet meer thuis.

Ik had maar twee uur en dat werden twee chats. Een was met een Noorse manager van techniek.

Een site als www.werk.nl daar is techniek veel uitvoeriger in de lijst gezet. Bij eures.com moet je heel goed zoeken en dan kan je alleen naar electrical, engineering etc.

Dus je voelt het al aankomen, dat je alleen kans maakt als je het afgeronde opleiding en 5 jaar werk ervaring type bent....

Volgens mij waren er ook niet echt veel managers. Er was alleen nog 1 andere van Techniek en dat is erg weinig.

Ik had meer de verwachting dat er min. 20 managers van techniek waren.

Laten we niet vergeten dat Noorwegen en Zweden samen nog minder mensen hebben dan Nederland, maar met veel meer land.
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Ik weet niet wat je precies wilt doen maar als je sites uit het buitenland wilt vertalen gaat dat via de google.
Ik heb de GOOGLE werkbalk geinstalleerd en daar dit diverse functie , knoppen onder .
Zo kun een spel controller inschakelen maar ook een vertaler die de sites omzet in het nederlands.
Maar waarschijnlijk wist je dit al zo niet dan weet je het nu.
Groeten en nog een fijn weekend
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Als je die balk niet wil installeren kan je ook de url op google translate in het tekstvak ingeven. Als je dan op vertalen klikt wordt je doorgestuurd naar de vertaalde site. http://translate.google.com/?hl=nl#
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Wow ik ga het proberen -

Zweden is best wel interessant qua weer.

http://www.klimaatinfo.nl/zweden/
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Mandy schreef:Wow ik ga het proberen -

Zweden is best wel interessant qua weer.

http://www.klimaatinfo.nl/zweden/
Ik denk, ik weet het eigenlijk wel zeker dat we over het weer een heel andere smaak hebben.
We komen elkaar niet tegen, jij gekleed in een regenjack met paraplu en ik in een korte broek met sandalen zonder sokken.
De ene gaat noord en de andere (ik) gaat zuid.
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Ik wil ook liever naar warmte, maar met die zuidelijke landen gaat het helemaal niet goed. Dus ik kijk toch naar landen waar het goed gaat.

Natuurlijk moet ik er ook zelf zijn geweest. Ik geef toe dat ik slecht tegen kou kan en misschien na 1 keer daar geweest te zijn, zie ik er definitief van af.

Ik weet dat het nogal onwerkelijk is, want een Indische als ik moet gewoon dicht bij tropische winkels leven, maar die zul je daar ook wel hebben, alleen in mindere mate.

Ik kan het een tijd uithouden, maar moet af en toe toch wel aanmeren in een thuisbasis.

Er bestaat ook St. Petersburg, Florida, die hoogte grens klinkt een stuk aangenamer, maar USA kom je heeeeel moeilijk in. Indonesische producten, cultuur en mensen zijn daar ook schaars. De smaak van de Indonesische restaurants is aangepast op de USA smaak etc.

(USA, we weten allemaal wat een raar land dat eigenlijk is. Daar moet eigenlijk alleen heen als je heel rijk bent, maar niet als gewoon persoon.)

Ik ben ook sterk gebonden aan regio s waar veel werk is in ftth aanleg. Daar ga ik eigenlijk het eerst op af.

Korte broek, ik draag eigenlijk bijna geen blote kleding, ook niet in warme landen, behalve als het echt te heet is, maar zodra het weer kan dan zijn ledematen en hoofd weer bedekt.
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Hebben we toch iets gemeen namelijk het Indonesische eten.
Maar misschien is het niet hetzelfde, ik hou van Chinees eten maar misschien is dit een wereld van verschil met Indonesische eten.
Ik zat mij trouwens af te vragen met hoeveel cursussen ben je begonnen en hoeveel heb je er afgemaakt.
Dit is niet rottig bedoeld maar ik zit al heel wat jaren op dit forum, net als jij, maar ik lees regelmatig dat je weer een nieuwe cursus bent begonnen.
Die anderen ben je daar voor geslaagd of heb je de moed opgegeven.
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik weet wel hoe ouder je wordt hoe moeilijker het wordt om iets te leren.
Wat je vandaag hebt geleerd is over 2 weken weer helemaal nieuw voor je.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Op een gegeven moment kun je er beter mee stoppen.
Is beter voor de gemoedsrust en beter voor de portemonnee.
JARI NETWORKS
Berichten: 1697
Lid geworden op: zo 23 apr 2006, 19:01
Locatie: Hedalen. .. Noorwegen .. .. .. .. .. .. ...

Bericht door JARI NETWORKS »

Mandy schreef:Wow ik ga het proberen -

Zweden is best wel interessant qua weer.

http://www.klimaatinfo.nl/zweden/
vergis je niet
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Hey Jan,

Die interesse heeft betrekking op de depressies die door de Noorse bergen worden tegengehouden. Wat dat precies inhoud is voor mij een stuk onduidelijker dan jou, want ik weet dat we over een buurland van Noorwegen hebben. Ook een brrrr land. Ftth zoals ik dat hier ken lijkt mij daar onmogelijk. Maar NL is het enige land dat kabels via kruipruimte in de woning laat komen.

Als het hier vriest ligt de productie vroeg of laat stil en dat kan zoals dit jaarn een aantal weken duren....

Zit je in plus 1.5 jaar fase, dan worden deze weken vergoed, maar is dit niet het geval ---- UWV.

Nee ik vergis mij niet Jan, maar mijn interesse/ horizon is wat verbreed!
JARI NETWORKS
Berichten: 1697
Lid geworden op: zo 23 apr 2006, 19:01
Locatie: Hedalen. .. Noorwegen .. .. .. .. .. .. ...

Bericht door JARI NETWORKS »

vorstverlet kennen ze hier nagenoeg niet
JARI NETWORKS
Berichten: 1697
Lid geworden op: zo 23 apr 2006, 19:01
Locatie: Hedalen. .. Noorwegen .. .. .. .. .. .. ...

Bericht door JARI NETWORKS »

misschien is deze link iets voor je als je nog werk zoekt

http://www.placement.nl/default.aspx?front=1
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Eisen zijn niet veel anders dan hier:


Namens het bedrijf FosenKraft Installasjon as plaatsen we deze advertentie. In de (nabije) toekomst zal men behoefte hebben aan

Electromonteurs



FUNKTIE-EISEN

U heeft een opleiding electromonteur (met minimaal 3 jaar ervaring)
U bent in bezit van een Noorse erkenning
U kunt werken in teamverband
U bent service-minded ingesteld
Beheersing van de noorse taal, zowel mondeling als schriftelijk, moet redelijk goed zijn.
U bent in bezit van een BE-rijbewijs.


Ik voldoe alleen aan de onderste eis :( (en regel 3+4 ook wel)

In ieder geval wel gratis ijs in Noorwegen, maar helaas kan je daar niet van leven.... :lol:


Als het doorgaat met school zit ik zowiezo voorlopig vast in NL.


Geen vorstverlet? Dat land is volgens mij letterlijke suicide!!!!

Daar kan ik echt niet in ftth werken, hooguit in een heerlijk verwarmd en trendy vegetarisch restaurant in Oslo.

Ik wil er wel een keer heen, maar ik denk toch dat het qua temperatuur totaal onmogelijk is voor mij.
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Sør-Trøndelag, Norway

Dit gebied ligt 5.5 uur ten Noorden van Hedalen.
JARI NETWORKS
Berichten: 1697
Lid geworden op: zo 23 apr 2006, 19:01
Locatie: Hedalen. .. Noorwegen .. .. .. .. .. .. ...

Bericht door JARI NETWORKS »

_10 is hier net zo koud als +2 in NL
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Gevoelstemperatuur misschien wel.
Alleen bij -10 kun je schaatsen en bij +2 niet. :mrgreen:
JARI NETWORKS
Berichten: 1697
Lid geworden op: zo 23 apr 2006, 19:01
Locatie: Hedalen. .. Noorwegen .. .. .. .. .. .. ...

Bericht door JARI NETWORKS »

HAHA
Plaats reactie