Avond school

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens...Gezelligheid kent geen tijd...
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

HU ben ik toch mee gestopt?

Je moet studiegerelateerd werk hebben, heb ik niet en het is gewoon veel te zwaar. Ik ging pas om 2 uur snachts slapen...

Als je een goede baan hebt, dan moet je nog heel veel energie over hebben.

Heb je geen studie gerelateerd werk dan word het heel moeilijk of je kan alleen in aanmerking komen voor gratis werk.

Dat ga ik dus echt niet doen, een beetje gratis zitten werken en ik denk dat UWV dat ook nooit zal goed keuren.

Verder heb ik er geen spijt van dat ik er aan begonnen was. Ik weet nu hoe het is en in wat voor bizarre mallemolen je terecht kan komen, omdat je je plat solliciteerd. Ze zeiken zo - we kunnen geen per so neeel vinden :(
Maar bedrijfsleven zoekt alleen gratis of onderbetaald tot 23 jaar! Dat zeggen ze er niet bij!


En bij UWV heb je een kantoor die leerbanen moet bemiddelen, nauw vraag me af wat ze daar al die tijd doen. Krijg je na een paar weken een reaktie,

ja je wilt bemiddeld worden - hier is een lijst met de bedrijven die je kan benaderen. Hallo zeg - met die bedrijven daar begon de zoektocht mee en die bedrijven werken alleen met jongeren en ik had nog zo gevraagd.
Is het alleen voor jongeren?

Neeeee hoor!

Voor de rest vond ik de school, behalve dat het niet goed georganiseerd was wel leuk. Vroeger werd de school bestuurd door twee techneuten, maar nu door handel en economie en die kunnen niet organiseren.

Iedere keer was er weer iets niet geregeld. Les uren vielen uit omdat een lokaal gewoon bezet was door een andere klas.

Zelfs al was ik 15 jaar jongeren en zou ik daar in de omgeving wonen, dan nog is het een hele moeilijke weg, vooral omdat je tijd tekort komt en qua voeding/ avond eten is het helemaal een ramp.

Je moet daar om 18.15 beginnen met les en in plaats van eten moet je daarheen en dan is dat nog vroeg. Ik heb genoeg banen gehad, dat je om die tijd nog in de file staat, ergens 80 km van huis. Ik at meestal snel brood of kon net voor vertrek nog wel een maaltijd maken, maar dan had ik de tijd daarvoor.

Die leiding: Maar we hebben vegetarisch hoor, kost maar 6 euro. Das dan ook wel een kosten verhoging van 72 euro per maand exclusief drinken en een blikje cola is al gauw wat je betaald voor een 1.5 liter fles.!

Het is jammer dat je niet echt studies van een jaar kan doen, want dan is het nog een beetje te overzien. 4 jaar in zo n molen belanden is voor mij gewoon niet realistisch. Iets dat 1 jaar duurt kan je nog overzien, maar 4 jaar is echt een deel van je leven en het zuigt alles op, wat er al niet is...

Het erge van dit systeem is - geen studie gerelateerde baan meer, ook geen studie meer. Voor 1 oktober kon je nog gratis naar school, daarna moet je die 600 euro betalen en als je dan 1 dec nog geen sg werk had, dan moest je van school af.
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Een heel verhaal zo te lezen.
Volgens mij heb je de goede keus gemaakt.
Gewoon doorgaan met overleven en geniet van de mooie momenten. :lol: :lol:
Plaats reactie