Schema lpf filter de C's over de L's .. is me even niet hele

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
Elzard
Berichten: 3
Lid geworden op: za 2 feb 2013, 18:26

Schema lpf filter de C's over de L's .. is me even niet hele

Bericht door Elzard »

http://i49.tinypic.com/30kbu36.jpg is de link naar het schema.

L27 en c106,107 en 108 vormen 1e order vd lpf en L26 en C104 vormen de 2e order van de lpf.
Mijn vraag is de volgende: a. Wat is de taak van C105 die over L26 staat en C109 en 110 die over L27 staan? b. Beïnvloeden zij de filterfrequentie? Waarom staat L28 daar nog voor geplaats of waarom is dat niet in 1 en dezelfde spoel ontworpen? ik vermoed- dat deze laatste vraag verband houd met de reden waarom de C's over de L's staan. Indien zij de filterfrequentieveranderen, in welke mate veranderd dit de formule voor de filterfrequentie te berekenen?

Indien iemand hier het antwoord op weet en me dit kan mededelen wordt dit ten zeerste gewaardeerd.

Mvg 73 Elzard
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Is lang geleden voor mij, het is T-filter meen ik. Een T met 2 parallel kringen om een bandpass te verkrijgen. Die laatste spoel om extra hoogaf te verkrijgen.
Elzard
Berichten: 3
Lid geworden op: za 2 feb 2013, 18:26

Bericht door Elzard »

smd_lover schreef:Is lang geleden voor mij, het is T-filter meen ik. Een T met 2 parallel kringen om een bandpass te verkrijgen. Die laatste spoel om extra hoogaf te verkrijgen.
Beste,

Dank je wel vr je reactie. Het is me wel nog steeds niet duidelijk. Heb je een formule die van toepassing is op de lpf van het plaatje. ik denk dat me dit ook meer inzicht zou geven in het begrijpen van deze schakeling? Mvg Elzard
Elzard
Berichten: 3
Lid geworden op: za 2 feb 2013, 18:26

Bericht door Elzard »

Elzard schreef:
smd_lover schreef:Is lang geleden voor mij, het is T-filter meen ik. Een T met 2 parallel kringen om een bandpass te verkrijgen. Die laatste spoel om extra hoogaf te verkrijgen.
Beste,

Dank je wel vr je reactie. Het is me wel nog steeds niet duidelijk. Heb je een formule die van toepassing is op de lpf van het plaatje. ik denk dat me dit ook meer inzicht zou geven in het begrijpen van deze schakeling? Mvg Elzard
ps rechts op de foto is IN links is OUT.
Plaats reactie