Hulp bij schakeling tweekleurig LED

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
Ducsebas
Berichten: 1
Lid geworden op: za 2 mar 2013, 11:07
Locatie: Amersfoort

Hulp bij schakeling tweekleurig LED

Bericht door Ducsebas »

Beste mede techneuten,

ik ben bezig met het bouwen van een draagbare iPod muziek dock. Ik weet dat ik op de 'Lichteffecten' afdeling zit, maar dit is eigenlijk niet echt een audio vraag.


Het gaat om het weergeven van de 'status' van het apparaat. Rood als hij aan staat, groen als hij oplaadt.
Ik zou hiervoor een twee potige 'duo kleur LED' willen gebruiken, als dit niet mogelijk is sta ik open voor andere ideeën (zoals een drie potige LED). Ik heb het idee dat voor een twee potige LED de spanning simpelweg de andere kant op moet lopen, klopt dit?

Kan iemand hier een relatief simpel circuit voor bedenken? Het is niet zo dat ik een beginnende soldeerder ben, maar ik houd het apparaat het liefst zo simpel mogelijk.

Als de box opgeladen wordt, komt er 5.2 volt 1000 mA de accu in (via een doodgewone usb lader), en als de box aanstaat levert de accu 6.5 V 1500 mA maximaal (dit is in de praktijk iets minder en ligt uiteraard aan de volume stand e.d.).

Dit is mijn eerst post en als ik onduidelijk ben of informatie vergeten ben te geven, hoor ik dat uiteraard graag.
Plaats reactie