Binaire klok

Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.
Plaats reactie
Dedier
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 12:34

Binaire klok

Bericht door Dedier »

Hallo allemaal,

Ik ben een eerste jaars student elektrotechniek en nu wil ik als project voor school een binaire klok maken. Ik heb al uren het internet lopen afstruinen maar nog steeds niet wat gevonden wat ik helemaal begrijp.
Ik zat te denken om een teller te gebruiken als begin (bijvoorbeeld een Ne555) maar toen liep ik weer vast. wat verder te doen. Ik heb ook een paar keer de Attiny langs zien komen maar ik zou niet helemaal weten hoe ik dat moet programmeren....
Ik had zelf het idee om de HH:MM:SS en dan voor de eerste seconden een rij van 4 ledjes te maken en de 2 S een rij van 3 ledjes en zo door te gaan.

als er iemand is die mij hiermee wilt helpen hoor ik het graag.

Groetjes,
Dedier
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Dus je hebt wel bestaande ontwerpen van het internet bekeken?

Is het een officiele opdracht vanuit school? Het lijkt me dat je eerst het vak digitale techniek een jaartje zou moeten volgen voordat je zoiets kunt gaan ontwerpen?

Da Attiny is van de fabrikant Atmel.
De arduino heeft ook een Atmel controller. Daar is veel over te vinden op het net, als je die onder de knie hebt kun je ook een Attiny programmeren.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Dedier
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 12:34

Bericht door Dedier »

Ja ik heb bestaande ontwerpen bekeken op het internet. Ik zat er aan te denken deze te maken (zie attachment). De opdracht vanuit school is iets maken. Dus mijn idee was dit, is het te hoog gegrepen?
Ik kan al redelijk arduino progameren, maar is een Attiny het zelfde principe? Of een Atmega?