Subwoofer functioneerd niet goed

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
jesperschrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 11:43

Subwoofer functioneerd niet goed

Bericht door jesperschrijver »

Ik ben al een tijdje bezig om in mijn auto een 400 Watt versterker aan te sluiten op mijn Pioneer autoradio. Ik had alles netjes aan gesloten en de massakabel en de signaalkabels gescheiden geplaatst. Op de versterker heb ik een subwoofer aangesloten die als ik de radio aanzet gek genoeg constant blijft trillen op een vast 'ritme' terwijl ik dan nog geen muziek aan heb staan. Ook geeft hij rare geluiden als ik mijn auto start, de mistlamp aanzet, de gewone lampen aanzet enzovoort. Nu heb ik geprobeerd om de signaal kabel even over de stoelen heen te leggen om er zeker van te zijn dat het hier niet aan ligt, en hij blijft precies hetzelfde doen. Als ik de versterker een beetje verstel aan de knopjes wordt het wel wat minder, maar het gaat niet weg. Vervolgens heb ik de signaalkabels die achter in de radio gaan op mijn mobiel aangesloten (via een ander kabeltje) en toen werkte de subwoofer perfect. Geen getril, niks. Nu vraag ik me af wat er dan aan de hand is.

gr,
Jesper Schrijver
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Je hebt waarschijnlijk last van een massalus. Even een isolator kopen voor de signaal lijn en het zou opgelost moeten zijn denk ik.
Plaats reactie