Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

!! Ontwerp Stroomschema en eenvoudige installatie !!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Vraag & Aanbod
Auteur Bericht
MrBanks

BerichtGeplaatst: Di 26 Nov 2013, 17:06    Onderwerp: !! Ontwerp Stroomschema en eenvoudige installatie !! Reageer met quote

Hallo handige Gerry!

Ik heb jou nodig !!!

Voor een gebouw wat ik beheer heb ik een handig deurbelsysteem nodig.
Met knipperlicht functionaliteit. Het huidige systeem is na 15 jaar stuk en dat moet worden vervangen.

Zelf gaat het mij veeeel te veel tijd kosten om hieraan te werken. Dus doe ik een beroep op jou!.

Het gaat om een kleine schakeling van 12 volt DC.
Meer hierover kan ik telefonisch uitleggen.

Stuur me a.u.b. een bericht als je mij graag zou willen helpen.

Gezien het voor een non-profit organisatie is zou ik maar een bescheiden vergoeding kunnen betalen. (of een krat bier!!)

alvast wat info van de schakeling.

1) Deurbel met ingebouwd lampje wordt ingedrukt.
2) Het ingebouwd lampje gaat knipperend branden in de deurbel buiten en een 12 volt lampje die strategisch op het kantoortje is geplaatst gaat ook knipperen!
3) Er loopt iemand naar de voordeur en laat de gasten binnen.
4) De knipperende lampjes stoppen met branden wanneer de voordeur wordt geopend (in de deur zit een onderbreker van de schakeling, *hoe je het ook noemt)
5) Er wordt met een globale schakelaar geschakeld tussen de knipperlicht schakeling en Bel. (de knipplichtschakeling wordt alleen gebruikt als stil systeem, waarbij normaal de Bel (ding-dong) afgaat)

Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is.

De elektronica moet worden gemaakt in een klein doosje die in de meterkast wordt geplaats en waar alle bekabeling op wordt aangesloten. Dit zijn de kabels naar:

- Deurbel
- Bel
- Verbreekcontact (geïntegreerd in het deurframe)
- Globale schakelaar (schakelt tussen luid en stil systeem, licht of ding-dong)

Laat a.u.b. wat van je horen.

deurbelschakeling.png

deurbelschakeling.png - 2062 keer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Vraag & Aanbod Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: