looplicht voor led van velleman aanpassen. (mk107)

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
guusguus
Berichten: 2
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 12:55
Locatie: westland

looplicht voor led van velleman aanpassen. (mk107)

Bericht door guusguus »

Mijn eerste post hier ben nieuw hier en heb weinig ervaring met elektronica, weet wel wat dingen solderen gaat goed. Heb een modelspoorbaan samen met mijn zoontje. Door een bedrijfsongeval heb ik mijn nek gebroken en de modelspoorbaan is een van de weinige hobby's die we samen kunnen doen.Nu hebben we een led looplicht gekocht van velleman de mk 107, die hebben we netjes in mekaar gesoldeerd. We willen deze gebruiken om een vallende ster na te bootsen dit lukt ook echter in dit looplicht zitten 2 schakelaars voor aan en uit en om te resetten en de verschillende mogelijkheden te kiezen. nu willen we hem echter zo dat hij gewoon als looplicht werkt op het moment dat we spanning op de voeding zetten en niet dat we iedere keer hem op het printje aan en uit moeten zetten. Is dit aan te passen op de print en zo ja hoe.
Of is het makkelijker een nieuwe te maken en dan iets met een timer zodat zeg maar om de vijf minuten het looplicht 1 keer zijn rondje afmaakt zodat we het effect van een vallende ster krijgen.
Graag schema of zo iets.
Hoop dat ik niet te lastig ben alvast bedankt voor de moeite en sorry als de vraagstelling wat rommelig is, maar door morfine gebruik is concentreren moeilijk

mvg Guus
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1878
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Schema: http://www.velleman.eu/downloads/0/mini ... _mk107.pdf

Als je de reset niet bediend start hij wel vanzelf op?
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
guusguus
Berichten: 2
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 12:55
Locatie: westland

Bericht door guusguus »

Je moet nu dus na het inschakelen van de voeding ook op het printplaatje hem aanzetten via een knopje op de printplaat. En dat is dus het probleem, want we hebben dus een sterrehemel gemaakt op de treinbaan zolder met een paar honderd led's en het wordt wel heel erg bewerkelijk om iedere keer de knop in te moeten gaan drukken bij de printplaat.

mvg Guus
Plaats reactie