Kaku > Keyfob

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
BasP
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 18:22
Locatie: Roermond. .

Kaku > Keyfob

Bericht door BasP »

Ik gebruik een Kaku ASUN-650 om een (Harrison gordijn) key fob te schakelen (zie att.) , mijn probleem is:

Om het gordijn te openen of te sluiten is een druk (puls) op de betreffende knop van de key fob voldoende.

De ASUN houdt echter de schakeling AAN voor 2 minuten vast en gaat dan in de rust stand. Het gordijn is al na 8 seconden dicht en dan blijft de gordijnmotor dus 1 min en 52 sec klikken.

Mijn vraag: Wat is de simpelste oplossing om ervoor te zorgen dat de AAN als een puls wordt doorgegeven i.p.v. 2 minutgen AAN.
Bijlagen
Domotica knutsel.pdf
(207.68 KiB) 250 keer gedownload
Laatst gewijzigd door BasP op za 1 feb 2014, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
BasP
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 18:22
Locatie: Roermond. .

Kaku > Keyfob

Bericht door BasP »

Ik probeer via een Kaku installatie mijn Harrison gordijnrails aan te sturen. Daarvoor heb ik de wisselschakelaar van een ASUN-650 verbonden met de drukknoppen van de Harrison (12V) Key Fob.

De wisselschakelaar van de ASUN-650 blijft 2 minuten actief voordat hij naar een ruststand terugvalt. Via tweede AAN signaal kan de wisselschakelaar toch direct weer in de ruststand worden gezet. De Harrison werkt met een puls voor open en dicht. Alle functies werken inderdaad zoals verwacht.

Het probleem is echter dat beide systemen op 433.92 MHz zenden en dat de ASUN het tweede AAN signaal niet ontvangt omdat de Key Fob dit signaal verstoort. De gordijnen zijn dicht na 10 seconden en de gordijnmotor blijft dan nog 1 minuut en 50 seconden klikken.

Kan iemand mij helpen aan een heel simpele oplossing (mijn kennis dateert nog uit natuurkundelessen van heel lang geleden) waarbij een puls naar de KeyFob wordt gestuurd zodra de ASUN terugkeert in de ruststand.
Bijlagen
ASUN-650-C.pdf
(273.46 KiB) 265 keer gedownload
BasP
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 18:22
Locatie: Roermond. .

Update

Bericht door BasP »

Ik heb de tekening aangepast en de gewenste schakeling is:

Wanneer contact K1-K3 schakelt van gesloten naar open moet contact H1-H3 even worden gesloten (0.5-1 sec)
Wanneer contact K2-K3 schakelt van gesloten naar open moet contact H2-H3 even worden gesloten
Bijlagen
ASUN-650-C2.jpg
ASUN-650-C2.jpg (185.37 KiB) 3908 keer bekeken
BasP
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 18:22
Locatie: Roermond. .

Bericht door BasP »

Inmiddels een oplossing gevonden door gebruik te maken van deze RC schakeling.

Wanneer de ASUN-650 wordt geschakeld in de “AAN” of ”UIT” stand zal de Key fob onmiddellijk inschakelen tot dat de weerstand zo is toegenomen dat de stroom te laag is om te zenden en het signaal naar de ASUN blokkeert.

Na ongeveer 3 seconden kan de ASUN dus weer via een afstandsbediening of een Home Control Station worden bediend.
Bijlagen
RC Schakeling.jpg
RC Schakeling.jpg (48.4 KiB) 3865 keer bekeken
Plaats reactie