Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Lichtorgel met 3 kanalen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> School en huiswerk vragen
Auteur Bericht
Elsa

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jan 2014, 17:04    Onderwerp: Lichtorgel met 3 kanalen Reageer met quote

Hoi!

Ik weet dat al veel vragen over lichtorgels langs zijn gekomen, daarom ook sorry als ergens al een antwoord staat op mijn vraag, maar ik kon even niet zo snel iets vinden.

Ik wil graag een schakeling maken waarmee via de audio-uitgang van bijv. een telefoon, 3 verschillende ledjes op verschillende freqeuenties gaan knipperen. Nu ben ik er al een tijdje mee bezig geweest, maar ik heb er totaal geen verstand van (vandaar dat ik dit wil doen om wat bij te leren) en het werkt voor geen meter, vandaar dat ik me af vroeg of jullie me misschien kunnen helpen.

Ik heb een schemaatje geknutseld op basis van dit schema http://www.dieelektronikerseite.de/Circuits/3%20Kanal%20LED-Lichtorgel.htm, alleen wilde ik graag 3 bandfilters hebben ipv een hoog- en een laagdoorlaatfilter. Ook moest er nog een buffer voor zodat het aangesloten apparaat het niet meteen begeeft bij een fout.

Echter heb ik dit schema gebouwd en de ledjes deden niks. Weten jullie welk schema wel werkt? En hebben jullie ook een beetje een idee hoe ik daar mooie hoge, gemiddelde en lage frequenties (qua muziek) uit kan halen?

Alvast heel erg bedankt!

Schema met berekende waardes klein.jpg

Schema met berekende waardes klein.jpg - 6787 keer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
smd_lover
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jan 2014, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Met een RC filter krijg je nu eenmaal een matige kanaalscheiding.