De poezenboot in Amsterdam

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens...Gezelligheid kent geen tijd...
Plaats reactie
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

De poezenboot in Amsterdam

Bericht door Mandy »

In Amsterdam is het enige asiel voor poezen die letterlijk in het water staat.
Het is daar nu overvol met volwassen katten en kittens.

Iedereen die graag een poes wilt, kom dan nu naar de Singel en kies een leuk huisgenootje.
Alleen serieuze mensen graag, die weten dat een poes ook stout kan zijn en wel eens iets stuk kan maken!

Woensdag en zondag is de boot dicht.

http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=ItemTV&item=56190

www.poezenboot.nl
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo Mandy,

Wij hebben de afgelopen jaren 4 katten uit het asiel gehaald.
Voorheen was dat de polderweg, nu de ookmeerweg.
Vorige week hebben wij onze laatste uit het asiel gehaald, een kitten van 4 maanden.

Groetjes,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Hallo Bertus,

Ik had naar die boot willen gaan, maar ik heb hier in Zoetermeer een katje geregeld.
Hij is nog bang, maar mijn kater accepteerd hem wel zo te zien.
Mijn kater is overdag erg alleen en dan is hij altijd overstuur als ik savonds thuis kom.
Ik hoop dat hij zich nu minder eenzaam zal voelen.
reddevil
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 7 feb 2007, 22:54
Locatie: lummen. .. .. .. .. .. .. .. .. .....

Bericht door reddevil »

Hier komen de buren altijd met jonge katjes af, dit jaar weer 2 zodat de teller nu op 5 staat en dit is toch het maximum. In het verleden zijn we al katten kwijt geraakt omdat ze buiten mochten maar deze 5 moeten nu binnen blijven. Wel ga ik binnenkort een katten ren maken zodat ze buiten kunnen maar niet kunnen verdwijnen.
Professioneel LED Temmer :twisted: alléé dat hoop ik.
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo,

Een tijdje terug hebben we er weer een uit het asiel gehaald.
Een lapjeskat van ca. 6 jaar.
De teller staat nu dus op 6 katten.

Hier is een "diashow" met onze katten:

Afbeelding

Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Ga je me echt vertellen dat je 6 katten in huis hebt. :?:
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo,

Ja hoor.
Ik heb hier 6 katten in mijn appartement, op 3 hoog.
Ze kunnen op het balkon luchten als ze dat willen.
Ukkie is nu 4 jaar.
Sadie is nu 7 jaar.
Snoozer is nu 9 jaar.
Iwan is nu 11 jaar.
Lizzy is nu 17 jaar en
Toto, de kat in mijn avatar, is nu 19 jaar.

Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Gho, 6 katten ik vindt een al teveel. :roll:
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Gezellig hoor! Ik heb er twee. Dat vind ik voldoende, want het poesje heeft een andere vacht dan de kater. Ik moet elke dag stofzuigen en toch heb je het idee dat je huis niet schoon word. Das echt drama en de kattebak loopt ook snel vol. Dus 3 keer zoveel poeze beestjes, nauw respect! Ik vind het heel knap en lijkt me erg gezellig zoveel lieve dieren in huis, maar ook veel werk!!! Ze halen ook boven gemiddelde leeftijd zie ik! Dat is het bewijs dat ze een heel goed leven hebben.
HIer komt mijn kater zeuren, dan wilt ie eten dan wilt ie naar buiten, eenmaal buiten wilt ie weer naar binnen miauw miauw tja je weet nooit helemaal wat hij wilt. Een ding is wel duidelijk hij wilt veeeeeeel aandacht!

Zo, ik geef ze het laatste stukje Whiskas sticks. hun favourite snack in het weekend. Het poesje vreet gewoon door de verpakking heen als ik het niet opberg. Zij is echt een stokje monster.

Wat leuk dat ik in deze topic kan zien wanneer dat poesje erbij is gekomen, dat was julie 2010, das al bijna 4 jaar geleden. Wat vliegt de tijd!!!!!
JARI NETWORKS
Berichten: 1697
Lid geworden op: zo 23 apr 2006, 19:01
Locatie: Hedalen. .. Noorwegen .. .. .. .. .. .. ...

Bericht door JARI NETWORKS »

wij hebben er ook 2, van een echte wilde vader
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo Mandy,

Ik heb bijna overal marmoleum in huis.
Dan kun je makkelijk de plukken haren oppakken.
Stofzuigen doe ik een keer per week.

Hoeveel kattenbakken heb je?
Men zegt dat je er 1 meer moet hebben dan de hoeveelheid katten in huis.
Ik heb zelf 6 kattenbakken verspreid in het huis staan.

Hoe vaak maak je de kattenbakken schoon?
Ik gebruik klontvormend kattengrit in de kattenbakken.
Ik haal elke avond de "ongerechtigheden" uit alle bakken.

Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Ik heb waardeloos Novilon zijl. Weet ik veel dat Novilon slechte kwaliteit is. Gekocht in 1999. De vlokken haar gaan overal onder zitten en als ik verrot van werk thuis kom kan ik niet zo lang stofzuigen en helemaal niet in allerlei moeilijke posities forceren.

Trouwens kampioen van haren dat ben ik zelf, want ik heb lang haar en daarmee overtref ik die beestjes. Gisteren dit hoekje gezogen, de Italiaanse design banken omgekanteld.

Nu kom ik thuis van werk en weer een hoopje zand met haartjes/ stofjes, dus ik kan de stofzuiger weer pakken.

Blaadjes ahhh er zit een man op een grasmaaier door het park te racen. Balkon is open. Die heb ik gisteren ook helemaal uitgemest. Het tijdperk van de poezen op het BMW stoeltje is voorbij. De stoel ziet er nu gewoon te treurig uit.

Ik moet weten waar al die vlokken zich ophopen en daar wegzuigen, want je kan zuigen wat je wilt, maar als je die geheime ruimtes niet weet, wind zuchtje en weer een vlokje.

Echt niet te geloven!! Ik kijk onder de lange bank en weeeeeeeeeeeer vlokken. Het is maar 24 uur later. Ik ga dat poesje echt goed borstelen, want vandaag ben ik vroeg thuis en heb ik nog puf om schoon te maken.

Poesje is duidelijk in de rui, ze raakt haar winter jasje kwijt. Ook gisteren veel gekamd en kwamen veel haren van af. Maar in de avond wou ze niet meer gekamd worden.

Ach ja, een mens is slaaf van zijn huis. Met ontruimigen heb ik gezien hoe vies huizen kunnen zijn. Sommige gasten die daar hebben gewerkt hebben een complex opgelopen. Dat soort werk is ook niet echt voor de poes. bv. als een bewoner al een tijd niet meer leeft....

Oh kattenbak. Ze hebben maar 1 en die loopt snel vol. Dat klont spul heb ik een paar maanden geprobeerd, maar ben er niet weg van. Het blijft kleven aan hun poten of ze krabben het uit de bak en hele badkamer gaat klonten en is een drama om op te ruimen. Vooral dat witte spul was echt waardeloos. In de zomer kan er wel een bak op balkon, maar zou niet weten waar nog een andere bak moet. Een keer heb ik ook geprobeerd om de bak in de kamer te leggen waar ik alle elektronica, gereedschap heb, maar daar werd het ook een zandbak.

Ik moet de kattebak op poten zetten zodat het water kan wegstromen. Nu blijft het iedere keer nat en zanderig. Ik ga er gelijk aan beginnen!!! In Miami bouwen ze Jade Signature en Porsche Design tower en ik verhoog de kattebak wow!!!! LOL

Ik weet al waarom er nog vlokken verschijnen. Ik heb een soort poezenhuis gebouwd boven op de verwarming en een handdoek moet de warmte dempen anders verbrand de kat (50e bij lokale arts) Tja ik had eigenlijk eerst dat poezen huis eerst los moeten halen en niet aan het eind van de avond. Nu is het niet meer koud en de poezen slapen in de slaapkamer in hun mandjes, maar Toni mist haar BMW stoeltje en die wou vannacht niet bij ons slapen, maar in de ochtend was ze wel in haar bedje.
Jan Koekenpan
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 10:17
Locatie: . .

Bericht door Jan Koekenpan »

Ah hier wil mn vriendin zo graag naartoe! Misschien toch eens gaan
Het kan altijd erger
Plaats reactie