Powermixer

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Noud
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 jul 2015, 18:50

Powermixer

Bericht door Noud »

Beste mensen,
Van de week tijdens een optreden via mijn powermixer trok iemand de kabel uit een van de speakers, gevolg.. Er komt geen geluid meer uit de mixer. Het betreft een Behringer pmp1000. Het lijkt me sterk dat er geen beveiliging is dit apparaat zit. Mijn vraag aan jullie: kan het zijn dat er op dzeze manier en beschadiging aan de elektronica plaats vind?

Ik lees graag jullie reacties

Noud
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Als er sluiting tussen de twee luidsprekerdraden is ontstaan kan dat wel schade geven.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik heb net even in de service manual gekeken naar de eindversterker.
In principe is die stroom begrenst. Tijdens het uittrekken van een speaker kabel kan inderdaad een kortsluiting ontstaan. eigenlijk zou dit beveiligd moeten zijn. Echter het is een klasse D versterker met spoelen in de uitgang. Wanneer er tijdens vol vermogen de stroom wordt onderbroken, ontstaan er hoge spanningen, hierdoor kunnen de fet's in de eindversterker overlijden. Ik zou eens wat gaan meten, je zult wel een scope moeten hebben voor dit soort versterkers.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Noud
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 jul 2015, 18:50

Bericht door Noud »

Hoi, dankjewel voor je tijd en antwoord. Eerlijk gezegd is dit te moeilijk voor me om zelf te repereren, heb je enig idee wat dit zal gaan kosten? Nieuw kost de mixer nu 249 is dit dan nog de moeiet van laten repareren waard?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Afhankelijk natuurlijk wat er stuk is kan de prijs meevallen. Ik weet niet waar je woont, maar misschien kan iemand in de buurt wel even meten.
Als er ic's stuk zijn dan is een nieuwe kopen misschien wel de beste oplossing, bij het vervangen alleen van de fets dan hoeft dat niet de prijs te zijn.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Noud
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 jul 2015, 18:50

Bericht door Noud »

Ik woon in Gennep, onder nijmegen...
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Misschien zit er daar iemand in de buuirt? De afstand naar mij toe is bijna 100 Km. :(
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie