Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Draadloze schakelaar

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> School en huiswerk vragen
Auteur Bericht
alperen

BerichtGeplaatst: Wo 30 Sep 2015, 19:05    Onderwerp: Draadloze schakelaar Reageer met quote

Hallo,

Ik ben met een groepje studenten bezig met een project waarbij we een product ontwerpen. We willen nu een prototype maken waarmee we het principe kunnen laten zien van ons product. In eerste instantie dacht ik dat het vrij simpel zou zijn. Het idee was; Een trilmotor die we met een afstandbediening kunnen besturen. We hebben de ideale trilmotors gevonden (3volt en 70mA , platte ronde trilmotortjes met ongeveer een diameter van 1cm).
Het volgende waar we naar zochten waren draadloze schakelaars. Dit was vrij lastig te vinden. Ik heb uiteindelijk een draadloze deurbel gekocht en opengedraaid. Ik dacht dat het zou werken als ik de bel zou vervangen door de trilmotor. Dit viel vies tegen, Razz
Ik zou dus willen vragen, hoe krijg ik dit wel te werk, is er een alternatief? Ik heb heel weinig kennis van elektronica.

Groeten,
Alperen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
smd_lover
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do 1 Okt 2015, 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn wel modules te koop met een relais op de ontvanger.
Zoiets dus:
http://www.banggood.com/DC-12V-10A-Relay-2CH-Wireless-RF-Remote-Con...ver-p-998854.html
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> School en huiswerk vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: