sensor 0.65 volt op lampje 12 volt

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
fer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 6 jan 2016, 19:33
Locatie: beverwijk

sensor 0.65 volt op lampje 12 volt

Bericht door fer »

Beste forum leden

Ik wil graag even een probleem voor legen betreffende een sensor die ik niet aan de gang krijg.

Ik zal even bij het begin beginnen
Ik heb een brandstoffilter op mijn boot waar ik een sensor wil plaatsen die water in de brandstof meet. Diesel en vooral dieseltanks van boten bevatten een bepaalde hoeveelheid water dat vooral bij een boot ophoopt en dan in het brandstoffilter komt, dit is op zich niet erg want er zit een aftappunt onder in het filter.
Bij auto’s zit er een sensor die meet wals er teveel water in het filter zit en je dit moet aftappen. Dit systeem zit ook op diverse dieselauto’s o.a. Rover 4*4.
De sensor heeft 3 aansluitingen, plus , min en de signaal draad en de sensor werk op 12 volt, zo ver makkelijk toch. Uhhm nauw niet.
Ik dacht dat de sensor 12 volt zou geven op de signaal draad maar dit is niet het geval het is in diesel 0,45 volt en mag het lapje van 12 volt niet gaan branden en als er water bij komt staat er 0,65 volt op de signaaldraad. Maar met 0,65 volt gat natuurlijk het lampje niet branden.
Hoe kan ik er voor zorgen dat er een schakeling komt dat het lampje wel bij 0,65 volt gat branden?

Ik ben zelf dieselmonteur en heb dit kastje hieronder zelf in elkaar gezet, rood, zwart weet ik nog wel te snappen maar meer weet ik echt niet van stroom af dan dat het Auw doe als het mis gaat.

Ik hoop dat er iemand is die mij in Jip en Janneke taal kan helpen aan een schakeling om dit systeempjes kan laten werken.



Afbeelding
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
fer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 6 jan 2016, 19:33
Locatie: beverwijk

Bericht door fer »

Afbeelding
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
fer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 6 jan 2016, 19:33
Locatie: beverwijk

Bericht door fer »

Afbeelding
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Er moet een z.g. comperator ictje tussen komen, die het verschil tussen 0,45 en 0,65 Volt detecteerd.
Een LM311 is daarvoor te gebruiken.
Bijlagen
waterdetectie.GIF
waterdetectie.GIF (2.89 KiB) 9734 keer bekeken
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie