Knipperlicht signaal omzetten naar 12V
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 23:11
- Locatie: Alphen aan den Rijn. .
Knipperlicht signaal omzetten naar 12V
Goedendag,
Ik wil jullie graag vragen naar het volgende.
Het moet gebouwd worden op een 12-14V werkende auto verlichtingsinstallatie
Ik wil graag het 12V aan-uit signaal van een richtingaanwijzer omzetten naar een 12V gelijkspanning.
Dus een schakelingetje waar het raw signaal ingaat en constant 12V uitkomt. Stopt het raw signaal dan ook de constante 12v weer uit.
Is er iemand die met daarmee wil helpen en eventueel een test printje wil maken voor me.
Ik hoor het graag.
Ton
Ik wil jullie graag vragen naar het volgende.
Het moet gebouwd worden op een 12-14V werkende auto verlichtingsinstallatie
Ik wil graag het 12V aan-uit signaal van een richtingaanwijzer omzetten naar een 12V gelijkspanning.
Dus een schakelingetje waar het raw signaal ingaat en constant 12V uitkomt. Stopt het raw signaal dan ook de constante 12v weer uit.
Is er iemand die met daarmee wil helpen en eventueel een test printje wil maken voor me.
Ik hoor het graag.
Ton
Hallo,
Kijk eens naar de volgende schakeling:
http://www.falstad.com/circuit/e-555missing.html
(met de L aan de linker zijde, kun je de pulsen in de simulatie stoppen).
De tijd zal moeten worden aangepast aan de "knipper" frequentie.
Bertus
Kijk eens naar de volgende schakeling:
http://www.falstad.com/circuit/e-555missing.html
(met de L aan de linker zijde, kun je de pulsen in de simulatie stoppen).
De tijd zal moeten worden aangepast aan de "knipper" frequentie.
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 23:11
- Locatie: Alphen aan den Rijn. .
Helaas is het aftappen bij de schakelaar niet mogelijk.
De schakelaar communiceert met een eigen taal met een BCM (Body Controle Module). Deze op zijn beurt weer via can-bus met een IPDM (Intelligent Power Distribution Module).
De IPDM stuurt de relais voor de verlichting aan. Er komt dus gewoon 12V uit.
De schakelaar communiceert met een eigen taal met een BCM (Body Controle Module). Deze op zijn beurt weer via can-bus met een IPDM (Intelligent Power Distribution Module).
De IPDM stuurt de relais voor de verlichting aan. Er komt dus gewoon 12V uit.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 23:11
- Locatie: Alphen aan den Rijn. .
Hallo,
Met de getoonde schakeling zal het relays meeklapperen met de snelheid van het inkomende signaal.
Bertus
Met de getoonde schakeling zal het relays meeklapperen met de snelheid van het inkomende signaal.
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.
Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 23:11
- Locatie: Alphen aan den Rijn. .
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 23:11
- Locatie: Alphen aan den Rijn. .
Ik heb het onderstaande schakelingetje bedacht.
Ter verduidelijking:
Links de normale knipperlichtschakelaar waarmee ik aan/uit aan/uit simuleer vanuit de knipperlichtautomaat.
Rechts de schakeling van de BCM die bij lopende motor de dagrijverlichting laat branden via de rechter schakelaar.
Zet ik nou het stadslicht aan dan komt er via de linker schakelaar ook spanning en zal de bij de dagrijverlichtingsled dan zal deze dimmen.
Ik kon dat niet helemaal goed uitbedenken maar de weerstand moet dus het inwendige dimcircuit zijn.
Als ik nou via het relais spanning zet op de linker draad dan moet deze m.i. dus via de inwendige dimschakeling de drl toch dimmen.
De diode is om ervoor te zorgen dat er geen spanning de BCM ingaat.
Ter verduidelijking:
Links de normale knipperlichtschakelaar waarmee ik aan/uit aan/uit simuleer vanuit de knipperlichtautomaat.
Rechts de schakeling van de BCM die bij lopende motor de dagrijverlichting laat branden via de rechter schakelaar.
Zet ik nou het stadslicht aan dan komt er via de linker schakelaar ook spanning en zal de bij de dagrijverlichtingsled dan zal deze dimmen.
Ik kon dat niet helemaal goed uitbedenken maar de weerstand moet dus het inwendige dimcircuit zijn.
Als ik nou via het relais spanning zet op de linker draad dan moet deze m.i. dus via de inwendige dimschakeling de drl toch dimmen.
De diode is om ervoor te zorgen dat er geen spanning de BCM ingaat.
- Bijlagen
-
- Schakeling 10.png (14.09 KiB) 7843 keer bekeken