Inductief laadbaar magnetische schakelbare led verlichting

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
Remonvs
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 12:11
Contacteer:

Inductief laadbaar magnetische schakelbare led verlichting

Bericht door Remonvs »

Ik zit zelf gewoon vast en hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Ik heb vijf vormen gegoten van siliconen. Deze zijn ongeveer ter grote van een tennisbal. Deze vormen wil ik opnieuw gieten maar met led verlichting erin. De batterij zou dan oplaadbaar moeten zijn en oplaadbaar doormiddel van een inductie spoel net als een elektrische tandenborstel. Daarbij is het voor de functie van de vormen (Deze worden gebruikt in een voorstelling) belangrijk dat de led aangaat door dat er een magneet bij wordt gehouden. Deze moet tot op minimaal 6 cm afstand al functioneren. UIteraard wordt er een enorm sterke neodimium magneet hier voor gebruikt. De lampen moeten uiteraard ook weer uit kunnen gaan. Hiervoor zijn er twee opties. Noord van magneet is aan en Zuid is uit. Of de lamp gaat uit na een gegeven tijd. Dit laatste is het minst mooie maar ik zou niet op dit forum dit schrijven als ik dus niet zelf echt helemaal vast zit. Ik droom namelijk al jaren van deze objecten rondom verlicht. Het zou er erg magisch uit zien in de voorstelling. In het verleden heb ik wel met een reed relais en koelkast magneet gewerkt om dit te realiseren maar de kwetsbaarheid is dermate hoog dat tijdens vervoer vaak de techniek al stuk is voor dat ik het kan laten zien.

Ik heb zelf al met Hal sensoren en ic's geprutst en zelf spoeltjes gewikkeld maar het onbreekt mij aan proffesionaliteit in deze tak van werk om tot een succesvol en kwalitatief waardig genoeg eindprodukt te komen. Misschien is er al lang iets op de markt waar ik niks van af weet omdat ik mij niet in deze materie verdiep dagelijks. Mijn zoektocht tot nu toe was niet succesvol.

De ruimte is namelijk natuurlijk ook best krap want de verlichting moet rondom de batterij/elektronica/inductie spoel zitten om niet te laten zien dat er meer in de siliconen vorm zit dan alleen licht.

SYNOPSIS: Is er iemand die mij kan wil helpen dit te realiseren en ook een beetje kan aangeven wat de kosten hiervoor zullen zijn. Ik snap dat met R&D je natuurlijk nooit een exacte prijs kan aangeven maar ik ben niet een groot conglomoraat maar een individu met slecht een droombeeld voor een stuk performance art.

ALs je dit nog leest dan bedank ik je zeer voor je al reeds geleverde aandacht en hoop dat jij die elektronica wizz bent.

Vriendelijke groet

Remon
Plaats reactie