IR extender

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
elek072016
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 1 jul 2016, 15:49
Locatie: Alkmaar

IR extender

Bericht door elek072016 »

Heeft er iemand ervaring en daarmee ook technisch advies voor het versterken van een IR extender.
Huidige werkt als volgt. IR receiver ontvangt de signalen van mijn verschillende remote controls (signalen zijn ok). De IR emitters zenden een infrarood uit (met digitale camera te zien), deze emitters worden met een spanning van +/- 400mV aangestuurd.

Nou is dit vooralsnog genoeg voor het aansturen van apparatuur waarbij ik de emitter direct op de ontvanger plaats.
Maar als er een tussen plaatje tussen zit (mijn Ziggo media box b.v.), is het signaal te zwak. En er gebeurt niks.

Zelf vind ik in vergelijking met de ir output van mijn originele afstandsbediening zeer helder. En de ir output van de emitters een heel stuk minder. Zie ook bijgevoegd bestand, picture 1 en 2 zijn twee ir emitters voor het beeld van het signaal op de regeleenheid geplaatst.
Picture 3 geeft de ir output sterkte van de originele afstandsbediening aan.

Hoop dat iemand mij een technisch advies kan geven om de IR extender set optimaal te gebruiken.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Groet, Job
Bijlagen
IR outputs
IR outputs
1 (1280x803).jpg (495.86 KiB) 1877 keer bekeken
Plaats reactie