Thyristor-schakeling wervelstroomrem

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
1303 RS
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 28 nov 2004, 13:17
Locatie: . .. .. .

Thyristor-schakeling wervelstroomrem

Bericht door 1303 RS »

Hallo

ik heb een watergekoelde wervelstroomrem om auto-motoren mee te belasten. De rem heeft 2 spoel van 35 Ohm. Als deze spoelen in serie staan mag de max gelijkspanning van 220V a 230v bedragen. spoelen in parallel 110 a 115v

In de URL een foto van de rem om een beelt te kunnen vormen over wat het gaat. Foto van de rem

Ik te denken aan een een tyristotor schakeling om de spanning te regelen door de spoel van de rem. wanneer ik een halve tyristor schakeling neem heb ik een gelijkspanning en heb ik 0.6 keer de aangelegde spanning van 220V 0.6 x 220 = 130V (theorie) (paallelschakeling van spoelen)

ik kan ook 2 spoelen in serie schakelen omdat ik ook een spanning van 380 volt ter beschikking heb 0.6 X 380 = 228V (theorie) (serieschakeling van spoelen)

Ik heb een PID regelaar die het ingesteld toerental en het werkelijk toerental van de rem met elkaar gaat vergelijken en een variabel pwm signaal uitstuurd om meer of minder te remmen

Kan iemand me helpen met een schakeling die het pwm signaal omzet in een regelbare spanning met een tyristor?

Bart
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1878
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Ik heb mijn reactie bij nader inzien verwijderd.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Plaats reactie