Schakelaar solderen

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Electronietje
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 sep 2016, 17:51

Schakelaar solderen

Bericht door Electronietje »

Hoi allemaal,
Graag zou ik een simpel vraagje willen stellen. Daarom ga ik mezelf niet uitgebreid introduceren. Ik hoop dat dat OK is. Normaal doe ik dat wel. Maar ik hoef niet bang te zijn dat ik goed wordt in elektronica, zeg maar ;).

Afbeelding
Bovenstaand schakelaartje wil ik bevestigen aan instalatiedraad waar 220 op komt te staan. Ik heb in de winkel gevraagd om een schakelaartje dat ik kan solderen. Thuisgekomen blijken de lipjes van dit schakelaartje zó klein dat ik er geen instalatiedraad doorheen kan steken om een lusje te maken.... Wel zo stevig lijkt me; dan vult het soldeer de ruimte tussen het lipje en de draad en klemt het echt vast.

Hoe bevestigen jullie zo'n dergelijk klein schakelaartje? Ik kan ook een anders soort draad gebruiken misschien. Als het maar veilig is.

BTW: ik merk nu dat het controle ledlampje dat in het schema zit óók te kleine gaatjes in de lipjes heeft om installatiedraad erdoor te kunnen steken. .Is dat dan normaal? Ik heb gevraagd om onderdelen die ik kan solderen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Gewoon er opzei tegenaan en vast solderen. Maar van die kleine schakelaars kunnen meestal maar een 60V aan.
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo,

Dit is de link naar de rotor webshop:
http://www.rotor.eu/indexprog.php?page= ... t%3D341200
Ik kan hier niet uit opmaken of de schakelaar voor 220 Volt gebruikt kan worden.
Wat voor controle led heb je?
Is deze dan wel gechikt voor 220 Volt?

Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Electronietje
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 sep 2016, 17:51

Bericht door Electronietje »

Ik heb het gewoon gesoldeerd. Het ging toch wel prima eigenlijk.

Jep, hij is geschikt voor 220, het lampje ook :). Ik had wat hulp in de winkel. Maar het is een klein schakelaartje. Hij ziet er niet zo uit inderdaad.

Dank jullie wel! Heb mijn klusje nu af kunnen maken ipv morgen terug naar de winkel! Ben ik erg blij mee :):)
Plaats reactie