lamp werkt niet met LEDs

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
Ludovic
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 17:47

lamp werkt niet met LEDs

Bericht door Ludovic »

Hi,

Heb hier een ikea lamp hangen aan het plafond, met vier 20W halogeenlampen in (denk toch dat het halogeen is), met een socket van type GU5.3.

Ik wou ze alle vier vervangen door LED-lampen van 5W (specifiek deze: https://www.amazon.de/gp/product/B011NSFHCS)

Wanneer ik 3 LEDs erin steek en 1 halogeen erin laat, dan werkt het perfect.
2 LEDs, 1 halogeen, 1 leeg werkt ook.
Maar 4 LEDs: dan flikkert het licht even aan, en gaat het weer uit. Af en toe flikkert het nog.
3 LEDs en 1 leeg geeft dezelfde flikkering.

Zonder minstens 1 halogeenlamp werkt het dus niet.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Bedankt!
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11498
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Je hebt hoogst waarschijnlijk een elektronische trafo die niet tegen een lage belasting kan.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Ludovic
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 17:47

Bericht door Ludovic »

Ik vreesde al dat het door de te lage belasting kwam, bedankt.

Hier valt dan niet echt iets aan te doen vermoed ik? (Buiten de transformator vervangen, maar zoveel is die lamp nu ook niet waard -- kan ik beter de lamp vervangen :))
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Je kunt toch gewoon 1 halogeenlamp laten zitten? Geeft ook mooier licht dan leds.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
Ludovic
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 17:47

Bericht door Ludovic »

Zo los ik het nu inderdaad op. Het ziet er niet echt top uit (de lampen zijn gedeeltelijk zichtbaar en zijn natuurlijk niet identiek), maar 't is aanvaardbaar en het verbruik is alleszins een stuk lager dan ervoor.

En vooral, nu ik weet waar het aan ligt hoef ik mij er niet meer druk in maken :lol:
Plaats reactie