Ik heb een aggregaat (20 Kva, 3 fasen) in een dichte vrachtwagen staan.
Kan ik op de secundaire kant van de aggregaat netstroom zetten als de aggregaat uiteraard niet draait? Gewoon 1 netfase op 1 fase van de aggregaat.
Netstroom aansluiten op stopcontact van aggregaat
-
- Moderator
- Berichten: 11504
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
- Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .
Nee, niet doen. Zo een aggregaat is standalone. Je zet dan spanning op ge generator en die wil dan als motor gaan werken.
Ook moet je niet proberen deze "parallel" met je net te zetten, want dan ontploft dat ding.
Om "netten" parallel te zetten MOET amplitude, fase en frequentie heel erg gelijk zijn, anders gaan er stromen lopen die je niet aardig zal vinden, en jij verliest.
Ook moet je niet proberen deze "parallel" met je net te zetten, want dan ontploft dat ding.
Om "netten" parallel te zetten MOET amplitude, fase en frequentie heel erg gelijk zijn, anders gaan er stromen lopen die je niet aardig zal vinden, en jij verliest.
signature ruimte te huur
Verhuurd
Verhuurd
En als ik de zekeringen uitzet?, dan bereikt de spanning de generator zelf niet. Of kan dat ook gevaarlijk zijn?
In de aggregaat zit een Track & Trace apparaatje verborgen gebouwd, deze zit inwendig op een 230Volt stopcontact aangesloten. Ik wil dmv het lichtnet de accu van dat apparaatje kunnen laden als de aggregaat lang niet wordt gebruikt.
In de aggregaat zit een Track & Trace apparaatje verborgen gebouwd, deze zit inwendig op een 230Volt stopcontact aangesloten. Ik wil dmv het lichtnet de accu van dat apparaatje kunnen laden als de aggregaat lang niet wordt gebruikt.
-
- Moderator
- Berichten: 11504
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
- Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .
Wil/kan iemand mijn schema eens beoordelen?
Ik heb namelijk een Relais gevonden bij Conrad dat op 230Volt werkt en 30A aankan
In een dichte vrachtwagen staat een aggregaat, deze aggregaat draait alleen op locatie waar geen netspanning aanwezig is.
Een relais is op de aggregaat en op netspanning geïnstalleerd.
Zodra de vrachtwagen thuis op de oprit staat wordt een stekker op de netspanning aangesloten zodat op WCD 1 spanning staat voor de verlichting en kleine kachel in de vrachtwagenr.
Als de vrachtwagen op locatie is en wordt gestart, trekt het relais aan en staat er spanning op WCD 2 voor het lasapparaat en ook op WCD 1 voor de verlichting en kachel.
Ik denk dat er op deze manier niets fout kan gaan omdat de netspanning en de spanning van de aggregaat gescheiden zijn.
Of heeft iemand hier bedenkingen bij?
Of andere tips?
Ik heb namelijk een Relais gevonden bij Conrad dat op 230Volt werkt en 30A aankan
In een dichte vrachtwagen staat een aggregaat, deze aggregaat draait alleen op locatie waar geen netspanning aanwezig is.
Een relais is op de aggregaat en op netspanning geïnstalleerd.
Zodra de vrachtwagen thuis op de oprit staat wordt een stekker op de netspanning aangesloten zodat op WCD 1 spanning staat voor de verlichting en kleine kachel in de vrachtwagenr.
Als de vrachtwagen op locatie is en wordt gestart, trekt het relais aan en staat er spanning op WCD 2 voor het lasapparaat en ook op WCD 1 voor de verlichting en kachel.
Ik denk dat er op deze manier niets fout kan gaan omdat de netspanning en de spanning van de aggregaat gescheiden zijn.
Of heeft iemand hier bedenkingen bij?
Of andere tips?
- Bijlagen
-
- Schema
- schakelrelais3.jpg (95.45 KiB) 7206 keer bekeken
-
- Moderator
- Berichten: 11504
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
- Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .