Contactdozen en adapters

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
xamxam123
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 7 jun 2017, 16:03

Contactdozen en adapters

Bericht door xamxam123 »

Ik zet 's morgens altijd de schakelaar van een contactdoos aan die aan is gesloten op de netstroom. In die contactdoos zit een printer en nog een verlengsnoer/contactdoos. In die volgende contactdoos zitten 3 externe HDD"s.

Wat er nu opeens gebeurt is dat elke morgen er een stop doorslaat direct wanneer ik de schakelaar van de 1e contactdoos aanzet (zo'n rood schakelaartje).

Nu is er vandaag iemand voor geweest en die beweert dat het komt door de drie adapters van de HDD''s. Hij zegt dat die adapters bij het opstarten een piekstroom vragen en daardoor de stop doorslaat.

Is dat mogelijk of praat deze man onzin?
smd_lover
Moderator
Moderator
Berichten: 1877
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 12:23
Locatie: prov Groningen.. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door smd_lover »

Piekstroom zou misschien kunnen maar lijkt minder voor de hand liggen omdat het maar adaptertjes zijn.

Is je "stop" een alamat? Dan kan het ook een aardlek zijn (aardlekschakelaar) waarop hij reageert.

Je kan 1 of 2 adapters eruit laten en dan testen wat er gebeurt.
Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing.
xamxam123
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 7 jun 2017, 16:03

Bericht door xamxam123 »

We hebben een Halmat stoppenkast.
Ik zal die test eens uitvoeren, dus maar 1 adapter erin.

Als dit een probleem blijft, dan moet ik alles laten draaien door de nacht heen (wat zonde is, want door ziekte slaap ik 12 uur)

En bovendien heb ik nu in elk geval al 5 HDD's .
Plaats reactie