wat is dit onerdeel? autoradio probleem

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
164alex
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 jan 2016, 10:59
Locatie: amsterdam

wat is dit onerdeel? autoradio probleem

Bericht door 164alex »

ok, eerste post al ik al een tijdje meekijk,
mijn autoradiosysteem doet het perfect zonder en/of met sleutel AAN in het contact (heeft directe voeding) zolang de motor niet draait ,
Maar na het opstarten gaat ie steeds AAN/UIT - AAN/UIT en er is continue een plop uit de speakers te horen precies alsof je stereo aanzet met volumeknop aan.
Het ligt zeker aan de radio en niet aan de auto want een vervanging doet het prima.

Maar goed, Ik dacht eerst aan een plakkend circuit protectie relais maar ipv relais zie Ik iets dat Ik niet herken , de vraag is dus wat is dit in de rode cirkel?
Ik denk aan een soort relais maar ja, om het te kunnen bestellen moet je het eerst kunnen noemen dus..
alvast dank
Bijlagen
relais1.jpg
relais1.jpg (113.79 KiB) 3652 keer bekeken
relais2.JPG
relais2.JPG (121.65 KiB) 3652 keer bekeken
relais3.JPG
relais3.JPG (134.69 KiB) 3652 keer bekeken
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wat is het merk en type nummer van die auto radio. Ik denk nl. dat dit geen relais is maar een klein accuutje De "beugel" zit nl. vast gesoldeerd op de print en kan daardoor niet zo goed bewegen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
164alex
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 jan 2016, 10:59
Locatie: amsterdam

Bericht door 164alex »

het is een Becker BE2580 ICS navi/audio systeem, en het probleem ligt in dit audiogedeelte.
Dat het evt een accuutje zou zijn lijkt mij onwaarschijnlijk, maar Ik ben absoluut geen pro, en dat vastgesoldeerd lipje is ongebruikelijk dik voor een batterij en Ik meet ook geen spanning, bovendien Ik zie geen logica in een accuutje daar.
Ik dacht aan het gebruikelijke relais dat de radio uitzet bij over/onderspanning ,
Ik heb helaas geen regelbare voeding om zijn gedrag te testen,
Ik heb hem wel op 12V aangesloten en het een en ander gemeten, wat me opviel is dat ik kortsluiting had tussen de twee contacten van het "accuutje" en daarna na wat tikjes gegeven te hebben geen kortsluiting meer.
Had ik hem losgesoldeerd maar dat gaat niet zo makkelijk want er moet eerst aardig van alles wat los
Plaats reactie