Feauteau-flitsers en 12v auto-accu's

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
jesper
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 7 jan 2005, 14:24

Feauteau-flitsers en 12v auto-accu's

Bericht door jesper »

Ik heb eens aandachtig zitten kijken naar wat wegwerpcameraatjes die ik hier heb liggen. Na het kundig verwijderen van de electronica (ahum) blijft er een leuk speeltje over om mensen mee te klieren. Nu werk ik op een vakantiepark, waar de collega's het erg grappig vinden om elkaar te verblinden met grootlicht 's avonds.

U begrijpt waar dit heen gaat...
Ik heb een sigarettenaansteker plug. Een stel wegwerpcameraatjes en wat electronica-kennis die net iets te ver weggezakt is om van bijzonder veel nut te zijn. Ik dacht zelf aan iets vergelijkbaars als het genoemde 'politie-knipperlicht' of iets dat een keer of drie,vier achter elkaar flitst.
Creatieve ideeen?? Ik ben heel benieuwd!
Groeten jesper
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ga dan maar eens opzoek in dit forum en je zult zien dat je zoiets hier dan al vind.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
jesper
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 7 jan 2005, 14:24

Bericht door jesper »

Nou, ik zocht het dan toch iets simpeler en goedkoper. En dat is misschien wel gelukt. Misschien toch leuk om te vermelden. Het is nog niet zover dat ik em af heb of kan gaan solderen, maar de theorie is er. Schiet lek waar nodig plz :lol:

Als je de module hebt van twee wegwerpcamera's, verbind dan de laad-schakelaars door met een schakelaar zodat ze geschakeld kunnen worden tussen continu laden of uit. (Misschien niet eens nodig, maar ok)
Pak dan een knipperled schakeling, die om beurten twee led's aan laat gaan (eerst led1 dan led2, led1....) Zet daar de juiste combinatie RC in en ipv de led een transistor geschakeld aan de flits contacten. Zodoende als de ene flitser oplaad, flitst de ander. Flitst de een, flitst de ander.

Daarna kan dan nog gekeken worden naar het voeden op 12VDC.
Klopt dit een beetje?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ja, hoor.
En die schakeling met flitsbuizen zoals ik die gepost had. kun je toch gebruiken. Alleen je hoeft die omvormer enz niet te bouwen want die heb je al.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie