2X260watt versterker

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
electropijn
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 apr 2003, 12:55

2X260watt versterker

Bericht door electropijn »

hallo,

ik wil deze http://www.geocities.com/ripkipelectriczone/260wamp.gif (link kopieren naar balk) versterker 2x bouwen en er dan deze VU-meter er op aansluiten, maar hoe sluit ik die aan ?
en hoe regel ik het volume in de versterker? met welke weerstand (of potmeter). heeft er iemand een schema voor de voeding voor de versterker ?

Maurits
Laatst gewijzigd door electropijn op ma 30 jun 2003, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
vraagje???????????
electropijn
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 apr 2003, 12:55

Bericht door electropijn »

oja en welke boxen kan ik het best gebruiken ? van 260watt RMS?
en moet er nog ergens een koelblokje op ?
heeft er iemand het etslayout van de versterker ? met de zekering van 4a? staat op http://www.geocities.com/ripkipelectriczone/260wamp.htm
vraagje???????????
electropijn
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 apr 2003, 12:55

Bericht door electropijn »

echt niemand :?: :?: :?: :?:
vraagje???????????
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

- De Vu-meter: op pin 5 sluit je de plus van de versterkeruitgang aan. Op de min van de schakeling en op pin 2, 4, 8, 9 sluit je de min van de versterkeruitgang aan.

- als boxen zou ik idd redelijk zware nemen, hoeft niet maar hangt ervan af hoeveel vermogen je ook daadwerkerlijk wilt gaan gebruiken.

- ik heb geen print layout, misschien iemand anders...

- ik zou de zes torren rechts in de schakeling (de power torren) voorzien van koeling, anders branden ze geheid door...

- het volume van deze versterker regel je door het ingangs niveau te varieëren m.a.w. door een potmeter tussen de cd speler en de versterker in te zetten of d.m.v. een mengpaneel...

:!: Als er één dag niemand op jou vragen reageerd is het nog niet nodig om er zelf weer op te reageren met ëcht niemand?????" :!:
electropijn
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 apr 2003, 12:55

Bericht door electropijn »

RiPKiP schreef:- De Vu-meter: op pin 5 sluit je de plus van de versterkeruitgang aan. Op de min van de schakeling en op pin 2, 4, 8, 9 sluit je de min van de versterkeruitgang aan.

- als boxen zou ik idd redelijk zware nemen, hoeft niet maar hangt ervan af hoeveel vermogen je ook daadwerkerlijk wilt gaan gebruiken.

- ik heb geen print layout, misschien iemand anders...

- ik zou de zes torren rechts in de schakeling (de power torren) voorzien van koeling, anders branden ze geheid door...

- het volume van deze versterker regel je door het ingangs niveau te varieëren m.a.w. door een potmeter tussen de cd speler en de versterker in te zetten of d.m.v. een mengpaneel...

:!: Als er één dag niemand op jou vragen reageerd is het nog niet nodig om er zelf weer op te reageren met ëcht niemand?????" :!:
heb je ook het schema van de voeding voor de versterker ?
en ik wil het op 250watt RMS doen want dat is makkelijker.
en wat voor een potmeter moet ik er dan tussen zetten
vraagje???????????
Plaats reactie