Relais voor in de auto

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
woezzy
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 jul 2003, 18:28
Locatie: Breda

Relais voor in de auto

Bericht door woezzy »

Hoi lezer,

Momenteel heb ik het volgende probleem....

Mijn autoalarm stuurt 12v uit wanneer hij is ingeschakeld voor eventuele voorzieningen in de auto (in dit geval centrale deuvergrendeling).

Maar mijn centrale deurvergrendeling heeft een stuurstroom / pulsje nodig om de deuren te open en/of te sluiten.

Het sluiten gaat goed, want mijn alarm stuurt uit en de deuren gaan dicht.

Maar nu heb ik (neem ik aan) een relais nodig om ook een spanning of puls op te zetten wanneer de 12v van mijn alarm wegvalt.

Wie kan mij hier mee helpen???

Gr Nick
S-line
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 jul 2003, 23:34
Locatie: Zaventem

Bericht door S-line »

Hellow,

Ik denk dat ik je probleem herken.
Toen ik een alarm installeerde op mijn moto moest ik een oplossing vinden om het alarm te kunnen uitschakelen voor wanneer mijn afstandbediening het begaf ofzo, dat je 12v zou wegvallen is nihil, nee, want die komt toch rechtstreeks van je batterij.
Wat ik gedaan heb dat is simpelweg tussen mijn batterij verbonden naar de signaaldraad van de puls en hier een drukschakelaar gezet. zodanig dat als ik erop drukte er een puls vloeide van de batterij naar de ontgrendeling van het alarm in de ecu ervan.
Let wel bij mij is het enkel een puls die verstuurt werd, de nieuwe alarmen op wagens kunnen wel eens extra beveiligd zijn en een reeks pulsen moeten hebben, op hoge frequetie, en kan ma 5V zijn. Ik weet niet welk soort alarm je hebt nu. Dus extra aandacht aan schenken.

Zo ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb. mochten er nog vragen zijn stel ze gerust;

Greetz S-line
woezzy
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 jul 2003, 18:28
Locatie: Breda

extra info

Bericht door woezzy »

Heej bedankt voor de hulp tot zover,

Maar uhm, ik zal het misschien iets duidelijk moeten uitleggen.

Mijn centrale deurvergrendeling heeft twee ingangen:
Een voor de deuren op slot te doen
en Een voor de deuren te openen

Maar mijn alarm heeft maar een uitgang. Dat betekend in dit gevan dus dat mijn deuren wel op slot gaan, want die ingang van mijn centrale deurvergrendeling gebruik ik nu. Maar vervolgens gaan ze niet meer automatisch open. Dit doe ik nu dus met de hand....

Ik moet dus eigenlijk iets hebben dat een puls of een stuurspanning geeft wanneer de 12v van mijn alarm stopt...

Gr Nick/Woezzzz
Plaats reactie