Temperatuurmeter maken

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
leare
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 feb 2005, 23:42

Temperatuurmeter maken

Bericht door leare »

Ahoi,

Ik ben een student aan de hoge school gent en volg er mijn eerste jaar elektromechanica. Dit jaar is het de eerste keer dat er zich ook een project moet worden geproduceerd gedurende het schooljaar!

Dit project houdt het maken van een weerstation in. Een van die opdrachten is het meten van de temperatuur. Nu, na enige research heb ik vernomen dat je dit op vele verschillende manieren kan doen.

Kan iemand mij hierbij helpen om de eenvoudigste manier te vinden om via de elektronica een temperatuurmeter te maken.

Ik had gedacht aan een eenvoudige schakeling en een digitale output van 2 cijfers. Om het makkellijker te maken moeten we niet onder nul

Vriendelijke groeten
Leare
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11498
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer je hier op dit forum een beetje rondneust zie je dat er al menig een jou met deze vraag is voor gegaan.
Er staan al wat voorbeelden op over het meten van temperaturen en het omzetten ervan.
Kijk maar eens even. Zou je toch iets anders willen, dan laat even weten precies hoe en wat, dan helpen we je verder opweg.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
leare
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 feb 2005, 23:42

Verdere uitleg vereist

Bericht door leare »

Ik had het forum al helemaal doorzocht en vond niet direct iets! Het is dus de bedoeling dat ik de temperatuur meet tussen 0 en 30 graden en deze output via een digitaal schermpje! (liefst op zo'n eenvoudige mogelijke manier want ik moet het uitleggen aan een jury wat en hoe!) Ik zou het enorm fijn vinden dat er mij iemand hierbij hielp! let wel op, ik ken niet veel van elektronica...
Greetz
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11498
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie