Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

kauwtjes (vogels) verjagen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Overig
Auteur Bericht
RiPKiP

BerichtGeplaatst: Zo 6 Mrt 2005, 14:27    Onderwerp: kauwtjes (vogels) verjagen Reageer met quote

Hallo allemaal,

ik heb een zolder kamer en nu hebben wij in de wijk sinds kort last van kauwen (zie foto) die overal op de schoorstenen gaan zitten en daar vervolgens tegen de voegen gaan zitten tikken om zo de vrouwtjes vogels te laten zien hoe goed en potentieel ze zijn. Heel leuk en aardig maar dit is dagelijks als het licht begint te worden en ik werk snachts in het weekend, na 3 uur slapen beginnen ze dus alweer...
Zou er iets te maken kunnen zijn om ze weg te jagen, ik zat zelf te denken aan zo'n irritante toon die ze niet leuk vinden ?? (die buiten ons bereik valt) Misschien hebben jullie daarover ideeën ?
Alvast heel erg bedankt!

stynus
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 6 Mrt 2005, 14:39    Onderwerp: Re: kauwtjes (vogels) verjagen Reageer met quote

RiPKiP schreef:
Hallo allemaal,

ik heb een zolder kamer en nu hebben wij in de wijk sinds kort last van kauwen (zie foto) die overal op de schoorstenen gaan zitten en daar vervolgens tegen de voegen gaan zitten tikken om zo de vrouwtjes vogels te laten zien hoe goed en potentieel ze zijn. Heel leuk en aardig maar dit is dagelijks als het licht begint te worden en ik werk snachts in het weekend, na 3 uur slapen beginnen ze dus alweer...
Zou er iets te maken kunnen zijn om ze weg te jagen, ik zat zelf te denken aan zo'n irritante toon die ze niet leuk vinden ?? (die buiten ons bereik valt) Misschien hebben jullie daarover ideeën ?
Alvast heel erg bedankt!

http://www.digitalnature.org/vogels/kauw.jpg

Een jachtgeweer of een luchtbux helpt hier prima tegen
of je kan een paar luidsprekers het geluid ervan laten nadoen(van het geweer)

--> Elektronica bouwpakketten en componenten te koop. <--
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
the waiter

BerichtGeplaatst: Zo 6 Mrt 2005, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk niet dat het geluid van een jachtgeweer een verbetering is als je wilt slapen.
Naar boven
RiPKiP

BerichtGeplaatst: Zo 6 Mrt 2005, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

the waiter schreef:
ik denk niet dat het geluid van een jachtgeweer een verbetering is als je wilt slapen.

haha nee dat is niet de juiste oplossing denk ik, en een luchtbux is ook weer zo bruut. Bovendien ligt die in frankrijk (vakantiehuis).

Ik hoop dat het met een toon kan die wij niet horen maar zij wel. Dan kan ik die op zolder onder de schoorsteen monteren Smile Smile Maar geen idee of zoiets bestaat voor dit soort beesten...
the waiter

BerichtGeplaatst: Zo 6 Mrt 2005, 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben even aan het zoeken geweest, er zijn een paar opties, sommige smakelijk andere iets minder.

Je kunt dode Kauwen neerleggen, dat vinden ze blijkbaar niet leuk. Maar je kunt ook angstkreten van kauwen opnemen, op een cd'tje zetten, discman en versterkertje met vette speakers op het dak en op repeat die handel Razz Maar ja dan heb je nog steeds die herrie. Maar volgens de site waar ik het las blijven ze dan wel van je gewassen af Razz
Naar boven
the waiter

BerichtGeplaatst: Zo 6 Mrt 2005, 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

Over een toon die wij niet kunnen horen heb ik niets kunnen vinden, het lijkt me dat je ergens wel de gehoorgevoeligheid van die beesten kunt vinden, dan is het een toongenerator bouwen en flink versterken die toon, het lijkt me dat wanneer hij hard genoeg is ze vanzelf weg gaan, let wel op, honden hebben een heel grote gehoorbereik, waarschijnlijk groter dan kauwen. Waarschijnlijk jaag je ook alle honden in de buurt dan weg en of iedereen daar zo blij mee is????

Ik denk dat een systeem waarbij je angstkreten afspeelt wel zal werken, dat is op zich geen verbetering, maar misschien dat ze na een tijdje gewoon weg blijven.

http://www.scarecrowbio-acoustic.co.uk/ op die site staat er wat info over.
Naar boven
the waiter

BerichtGeplaatst: Zo 6 Mrt 2005, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Op de site van conrad heb ik iets gevonden voor je,
ik hoop dat de link werkt. http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTM1NzE0NDYzNTU=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X&~cookies=1

Anders:
www.conrad.nl
bouwpakketten
veiligheidstechniekbouwpakketten
ongedierte afweer modules
Artikelnr.: 130243 - 8B
Naar boven
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Overig Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: