Simpel robotje maken!

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
bagyva40
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 3 sep 2004, 23:01
Locatie: . .

Simpel robotje maken!

Bericht door bagyva40 »

Hey!

Hoe meer ik met mijn studie elektronica bezig ben, hoe meer ik zin krijg om dingen te maken :D Ik heb een ets-set en ik kan dus mijn eigen printjes maken.

Ik heb nog wat print over dus ik heb vreselijke zin om iets te maken. Nu was er net op discovery een programma over robots enzo en dat lijkt me wel leuk :)

Nu wil ik natuurlijk niet een robot maken wat zo uitgebreid is dat het een jarenproject wordt maar gewoon iets simpels, een klein robotje wat gewoon kan lopen zou al leuk zijn.

Ik heb pas een half jaartje ervaring met elektronica dus het moet natuurlijk doenbaar zijn :D

In ieder geval, als iemand wat voor me weet, ik hoor het graag!

Groeten!!
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11498
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hai, Ik heb hier ergens op dit forum een schakelingetje getekend om robot motertjes te leten lopen. Zoek maar eens.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
bagyva40
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 3 sep 2004, 23:01
Locatie: . .

Bericht door bagyva40 »

Ok, ik heb de schakeling gevonden... maar het probleem voor mij is dan dat ik nog geen verstand heb van het programmeren van ic's... deze theorie krijg ik pas na de paasvakantie denk ik :)

Ik hou deze schakeling in ieder geval bij. Is er ook een oplossing zonder een PIC? Of is deze echt noodzakelijk?

Groeten.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11498
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Het voordeel van zoeen chip is dat je alle funkties die je nodig hebt zo op de juiste plaats kunt maken zonder dat er weer een ic bij moet.
En het is best simpel als je er een beetje moeite voor doen om met zulke dingen om te gaan.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie