gepieker over de nummerplaat

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
trucker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 apr 2005, 13:21

gepieker over de nummerplaat

Bericht door trucker »

nou jongens dat idee met die ledjes om de nummerplaat te verlichten heb ik maar uit mijn hoofd gezet dus ga ik voor een waarschijnlijk makkelijker oplossing om zoals een mede knutselaar al voorstelde proberen een soort buislampje boven de plaat te hangen maar wie heeft een idee waar ik zoiets kan kopen via internet ik moet dus ongeveer 53 cm.verlichten het mag niet te grof zijn en volgens oompie politie geen zee van licht geven en uiteraard 24 volt :?: :?: :?:


een ieder die reageerd bedankt !!!!!
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

je kan is kijken voor een ccfl buisje en er zo 2 van 30cm achter elkaar te hangen
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

even zonder reclame te maken hè

www.inkoopacties.nl

Daar loopt momenteel een grote "case mod" inkoop actie waar ze ook verlichting (CCFL e.d.) verkopen. Deze draaien volgens mij wel op 12V maar je bent met een paar onderdelen van 24V naar 12V (vaste spanningsregelaar)
bzzz
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 4 mar 2005, 21:49

Bericht door bzzz »

indeed zo zou ik dat doen en een converter van 24 naar 12 volt is zo gemaakt. Zie mijn bevindingen in de ervaringen rubriek hier. Ik heb zelf een 12 volt naar 5 volt converter gemaakt.

Maar als je dat niet wilt maken zijn er ook standaard converters/omvormers te koop in de handel. Ik heb deze ooit eens gekocht toen ik nog wat (illigale) handel had in de 27 MC wereld. Veelal truckers voorzien van 27MC versterkers (40 tot 800 watt kachels), de goede oude tijd ;)

Wat betreft de buizen, die kun je halen in de wat betere computerwinkels (case modding zoals al genoemd werd), maar je kunt ze ook halen bij de z.g. auto tuning winkels. Ze worden nogal veel gebruikt om bijvoorbeeld als lus om je speakers te zetten, of onder je dashboard zodat je een glow hebt over de grond.

in ieder geval succes een beetje zoek werk op internet zal vast wel wat winkels bij je in de buurt weergeven die dit hebben.

grtz Bastiaan
Plaats reactie