Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online
 


 
printplaatje etsen/boren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio
Auteur Bericht
flYIng santA Claus



Geregistreerd op: 29-12-2002
Berichten: 16
Woonplaats: Erica

BerichtGeplaatst: Vr 2 Apr 2004, 20:23    Onderwerp: printplaatje etsen/boren Reageer met quote

Zoals ik in de vorige topic al heb gezegd ben ik bezig met het maken van een effecten pedaal voor gitaar.

Hier staal alle informatie over het effect: http://www.generalguitargadgets.com/v2/index.php?option=displaypage&Itemid=74&op=page&SubMenu=

Ik ga dit pedaaltje maken op een printplaat die ik nog moet etsen, nu vroeg ik mij wat dingen af waarvan ik hoop dat er hier iemand is die mij aan een antwoord kan helpen.

Ik wil de ets maken met behulp van zo'n speciale stift.

- Wat is de handigste manier dit plaatje:
op het printplaatje te tekenen (en moet het nog gespiegeld worden)

- Wanneer (voor/na het etsen/tekenen) en hoe (van welke kant en met wat voor boor) moet ik de gaatjes in het printplaatje maken

alvast bedankt!

Melle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Mat Janssen
Moderator
Moderator


Geregistreerd op: 10-12-2003
Berichten: 11178
Woonplaats: nederweert

BerichtGeplaatst: Vr 2 Apr 2004, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt met een speciale watervaste viltstift inderdaad sporen op een prontplaatje tekenen en dan etsen.
Teken ze zo op de print dat de onderdelen aan de onderdelen zijde goed terecht komen en niet gespiegeld.
Wanneer je dan klaar bent en ge-etst hebt. de print goed hebt afgespeld en gedroogd dan boor je de gaatjes.
Zoals ik nu naar de printtekening kijk zul je hem nog moeten spiegelen om aan de spoorzijde een goed patroon te krijgen.
succes ermee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
geert



Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 129
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Za 3 Apr 2004, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

En om te boren moet je een boortje van 1 mm gebruiken, boor vanaf de onderkant (spoorzijde).
Dan kan je namelijk netjes op de goede plek boren.
Als er onderdelen bij zitten met iets dikkere pootjes werkt 1,2 mm vaak goed.
_________________
Alle elektronica bestaat uit rook: als er iets kapot gaat, komt het naar buiten.

http://www.roenskeep.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
flYIng santA Claus



Geregistreerd op: 29-12-2002
Berichten: 16
Woonplaats: Erica

BerichtGeplaatst: Za 3 Apr 2004, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Okay, bedankt voor de reacties, ik ga m'n best doen!

Melle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group and phpBB SEO