Gixxer
|
Geplaatst: Di 30 Mrt 2010, 16:00 Onderwerp: Remlicht ook als pinker gebruiken (us pinkers) |
|
|
Ik heb op mijn moto 2 achterlichten met LED's. Deze branden continu als gewone achterlichten en bij het remmen branden ze feller.
Mijn idee is nu om de remlichten als pinkers te gebruiken zoals op amerikaanse wagens.
Op de lichten komt er een signaal van men remlichtschakelaar welke ik voordien op de beiden lichten had aangesloten en dan via de lichten naar massa.
Nu heb ik het aangesloten zoals het schema hieronder. Dus de pinkersschakelaar zit bij op de kabel van het juiste remlicht en een diode voorkomt dat de het ander remlicht mee gaat pinken.
Het probleem is nu wanneer ik rem, gaan beide lichten terug continu branden en heb ik eigelijk geen pinker meer. De bedoeling is dus dat het ene remlicht blijft pinker en het andere gewoon als rem gaat branden. Eigelijk moet de pinker prioriteit krijgen op het remlicht.
Ik ben al naar een elektronica winkel geweest maar wouden ze me jammer genoeg niet helpen. Verder is men elektronica kennis niet voldoende om het zelf te doen. Graag een beetje hulp met oplossen van dit probleem?

amerikaanse pinkers achteraan.jpg - 622 keer
|
|