|
Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In
overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over
elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van
Schakelingen
|
| Auteur |
Bericht |
Sir Stonehill

Geregistreerd op: 1-9-2009 Berichten: 22 Woonplaats: Londerzeel, Vlaams Brabant, Belgie
|
Geplaatst: Wo 17 Feb 2010, 13:34 Onderwerp: Robotauto met ultrasoon sensoren |
|
|
Hi,
Ik ben van plan om voor mijn project van school een autootje te maken dat via ultrasoon sensoren ervoor zorgt da hij zelfstandig en nergens tegen rijd.
ik ben van plan om aan de voorzijde een sensor te zette. Als deze te dicht tegen een object komt, gaat de auto 180 graden stilstaand draaien (zoals een tank) en vervolgens weer doorrijden. links en rechts komt er dan ook een sensor. Als deze te dicht tegen een object komen, zal het linkse of rechtse wiel sneller draaien waardoor de auto verder van het object wegdraait.
De auto zou 2 wielen hebben met een klein steunwieltje vanachter.
Welke Pic zouden we gebruiken en welke taal? is dit mogelijk in VB, VBA of C?
De bedoeling is om sensoren zoals deze te gebruiken
http://www.lynxmotion.com/images/Products/Full/urs02.jpg
|
|
| Naar boven |
|
stynus Moderator

Geregistreerd op: 16-5-2003 Berichten: 5533 Woonplaats: Lommel (België)
|
|
| Naar boven |
|
Sir Stonehill

Geregistreerd op: 1-9-2009 Berichten: 22 Woonplaats: Londerzeel, Vlaams Brabant, Belgie
|
Geplaatst: Zo 21 Feb 2010, 21:44 Onderwerp: |
|
|
De ultrasoon sensor wordt bekeken.
Voor de sturing om te draaien denk ik dat het beste is om mijn klein achterwieltje te doen draaien van een hoek van -90 tot 90 (0 is rechtdoor).
Weet iemand hoe ik met een microcontroller (nu waarschijnlijk een 16F87'X') het wieltje kan zetten onder deze 3 hoeken?
Of heeft er iemand een beter stuursysteem?
Alvast bedankt
Sir Stonehill
|
|
| Naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dit forum
|
|