Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Subwoofer functioneerd niet goed

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio
Auteur Bericht
jesperschrijver

BerichtGeplaatst: Vr 15 Nov 2013, 12:45    Onderwerp: Subwoofer functioneerd niet goed Reageer met quote

Ik ben al een tijdje bezig om in mijn auto een 400 Watt versterker aan te sluiten op mijn Pioneer autoradio. Ik had alles netjes aan gesloten en de massakabel en de signaalkabels gescheiden geplaatst. Op de versterker heb ik een subwoofer aangesloten die als ik de radio aanzet gek genoeg constant blijft trillen op een vast 'ritme' terwijl ik dan nog geen muziek aan heb staan. Ook geeft hij rare geluiden als ik mijn auto start, de mistlamp aanzet, de gewone lampen aanzet enzovoort. Nu heb ik geprobeerd om de signaal kabel even over de stoelen heen te leggen om er zeker van te zijn dat het hier niet aan ligt, en hij blijft precies hetzelfde doen. Als ik de versterker een beetje verstel aan de knopjes wordt het wel wat minder, maar het gaat niet weg. Vervolgens heb ik de signaalkabels die achter in de radio gaan op mijn mobiel aangesloten (via een ander kabeltje) en toen werkte de subwoofer perfect. Geen getril, niks. Nu vraag ik me af wat er dan aan de hand is.

gr,
Jesper Schrijver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
stynus
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Vr 15 Nov 2013, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt waarschijnlijk last van een massalus. Even een isolator kopen voor de signaal lijn en het zou opgelost moeten zijn denk ik.

--> Elektronica bouwpakketten en componenten te koop. <--
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: