Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

transistor ontploft

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Elektronica algemeen
Auteur Bericht
electronic doncey
Gast

BerichtGeplaatst: Do 27 Feb 2003, 21:46    Onderwerp: transistor ontploft Reageer met quote

bij een flits van een fototoestel zit een transiter kan er iemamd mij aan de code van de transister helpen
Naar boven
MADdie86
Expert
Expert

BerichtGeplaatst: Vr 28 Feb 2003, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal is het een standaard NPN tor. Ik zou willen zeggen de BC547, maar mischien is het beter als u de spanning meet die de tor anders zou moeten krijgen in vrije stand en wanneer u wilt flitsen.
U kunt ook het type van het flits apparaat geven, dit zou mischien helpen naar het zoeken van het schema de flitser.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RoBSki!

BerichtGeplaatst: Wo 30 Apr 2003, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

is dat niet een hoogspannings tor ? of tyristor ? want het moet een lading aankunnen (inductie dacht ik, en dan flitsssss) volgens mij wekken ze dat op met een piezo elementje tegenwoordig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Elektronica algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: