Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Trillingssensor

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Gezocht
Auteur Bericht
TimC

BerichtGeplaatst: Wo 4 Sep 2013, 13:20    Onderwerp: Trillingssensor Reageer met quote

Hallo,

Ik ben Tim, een 3e jaars Mechatronica student aan het Avans. Ik ben al een tijdje opzoek naar een Trillingssensor. Deze moet fijne trillingen (denk aan 0-200Hz) kunnen meten. Met behulp van de grafiek die dit uiteindelijk geeft wordt gekeken of het gemeten onderdeel (lager, motor, enz) eventuele problemen heeft. Een soort preventief onderhoud dus.

De meeste trillingssensoren/versnellingsmeter die hier voor geschikt zijn zijn al snel aan de prijzige kant:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/103850/Extech-VB3003-assige-versnellingsmeet-datalogger-datalogger-voor-versnellingskrachten-stoten-en-trilling

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/507211/Trillingssensor-ifm-Electronic-VKV021Meetbereiken-Veff-0-25-mms

Dit lijken de 2 goedkoopste die ik zou kunnen gebruiken.

De echt goedkope sensoren die ik tegenkom als ik aan het zoeken ben kunnen meestal alleen maar beweging detecteren. Handig voor bijvoorbeeld het beveiligen van een deur, maar niet voor mij.

Mijn vraag is dus of één van jullie hier wat ervaring in heeft en mij handige tips kan geven. Of misschien zelfs wel een linkje heeft naar een webshop met hetgeen dat ik nodig heb.

Nogmaals, het hoeft voorlopig geen topkwaliteit sensor te zijn. Ik ben nog aan het opstarten met mijn project en wil mezelf alleen nog maar oriënteren met de machine waar ik aan ga meten. Een degelijke sensor van rond de 50 euro zou geweldig zijn. Voor beginnende metingen is een meetbereik van 0-50Hz ruim voldoende.

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Tim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hettydeheks

BerichtGeplaatst: Wo 2 Apr 2014, 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Tim,
Is dit nog actueel? Ik kan het anders eens aan onze engineer vragen, die is helemaal thuis in deze markt.

Groetjes,
Hetty
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Gezocht Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: