Auteur |
Bericht |
JeroenI
Geregistreerd op: 8-1-2010 Berichten: 413 Woonplaats: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 0:00 Onderwerp: Van 9V naar 14.4V |
|
|
Goedenavond,
Ik heb inmiddels 47 pagina's op google gezocht om van 9V 14.4V te maken, datasheets gezocht, maar niks gevonden, kan iemand mij hier aan eventueel een schema mee helpen?
Alvast mijn dank.
Vriendelijke groet,
Jeroen |
|
Naar boven |
|
stynus Moderator


Geregistreerd op: 16-5-2003 Berichten: 5803 Woonplaats: Overpelt (België)
|
|
Naar boven |
|
JeroenI
Geregistreerd op: 8-1-2010 Berichten: 413 Woonplaats: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 3:43 Onderwerp: |
|
|
22W into a 4 Ohm zegt de tutorial.
Even voor de duidelijkheid, het aparaat heeft 14.4V nodig en ik wil hem aansluiten op mijn aansteker in mijn auto wat 9V is. Vandaar die switch. |
|
Naar boven |
|
nemeg
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 588 Woonplaats:
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 12:34 Onderwerp: |
|
|
Welke auto heb je.
Ik dacht dat op de aansteker dezelfde spanning staat als op je accu.
Namelijk 12,5 volt. Of je accu is ter ziele of je meet niet goed.
Meet eens de spanning als de motor loopt, dan moet je ongeveer 14 volt meten. |
|
Naar boven |
|
JeroenI
Geregistreerd op: 8-1-2010 Berichten: 413 Woonplaats: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 15:07 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of het wisselspanning is of gelijkspanning, maar ik meet op wisselspanning 10v en en gelijkspanning maar 5v.
Ik heb trouwens een Hyundai excel |
|
Naar boven |
|
reddevil

Geregistreerd op: 7-2-2007 Berichten: 316 Woonplaats: lummen....
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 15:14 Onderwerp: |
|
|
Vervang de batterij van je meter eens, ik denk dat je batterij leeg is van je meter. Meet dan nog eens op de dc stand van je meter. Dit moet bij je auto 12 volt zijn. _________________ Professioneel LED Temmer alléé dat hoop ik. |
|
Naar boven |
|
JeroenI
Geregistreerd op: 8-1-2010 Berichten: 413 Woonplaats: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 15:19 Onderwerp: |
|
|
De batterij is net nieuw. |
|
Naar boven |
|
stynus Moderator


Geregistreerd op: 16-5-2003 Berichten: 5803 Woonplaats: Overpelt (België)
|
|
Naar boven |
|
JeroenI
Geregistreerd op: 8-1-2010 Berichten: 413 Woonplaats: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 17:54 Onderwerp: |
|
|
Zekering van de auto zojuist vervangen, zelfde waarde, helaas. Wat kan er mis zijn met de zekering van de meter? Als die stuk is doet de hele meter toch niets meer ? |
|
Naar boven |
|
stynus Moderator


Geregistreerd op: 16-5-2003 Berichten: 5803 Woonplaats: Overpelt (België)
|
|
Naar boven |
|
JeroenI
Geregistreerd op: 8-1-2010 Berichten: 413 Woonplaats: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 18:26 Onderwerp: |
|
|
Even naar de zekering van de meter gekeken, die ziet er keurig uit. |
|
Naar boven |
|
JeroenI
Geregistreerd op: 8-1-2010 Berichten: 413 Woonplaats: Assendelft/Zaanstad/Noord-Holland
|
Geplaatst: Za 9 Jan 2010, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Ok mijn fout ik had er een adapter tussen zitten die de v verlaagd. Ik had nu een directe meting gedaan vanuit de aanstekeraansluiting zelf en kreeg inderdaad een output van 14.nogwat v. Dus er is geen omvormer meer nodig Case closed. Heren, bedankt! |
|
Naar boven |
|