Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

oplichten 220V LED filament lamp

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Lichteffecten
Auteur Bericht
sjef

BerichtGeplaatst: Ma 2 Mei 2016, 22:31    Onderwerp: oplichten 220V LED filament lamp Reageer met quote

Hallo lezers,

Ik ben geen electronicus maar een werktuigbouwer. Ik heb het volgende probleem: ik heb tuinlampen aangelegd. 5 stuks 220V armaturen, parralel gekoppeld met 3 aderige grondkabel, totaal 20 meter. In deze armaturen zitten 220V 3W LED-filament lampen. De verlichting werkt prima maar als het licht uit staat (220V een fase schakelaar) licht de laatste lamp om de paar seconden even op en dit continu. Ik heb de lampen gewisseld maar het verschijnsel bij de laatste lamp blijft. Hoe kan dit? Surprised
Bij voorbaat dank, Sjef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Di 3 Mei 2016, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

De grondkabel vertegenvoordig ook een capaciteit ten opzichte van de draden onderling. De stroom door deze capaciteit lijkt voldoende om de schakeling, die in de lamp, zit even aan te zetten, zodat de led even aangaat.
Dit kun je voorkomen door b.v de kabel een belasting te geven, maar dat kost je dan alleen maar extra energie, waar niemand wat aan heeft. Je kunt ook een schakelaar kiezen die spanning op je kabel zet als de lampen aan moeten en als de schakelaar in de uitstand staat, de draden kortsluit.
sjef

BerichtGeplaatst: Di 3 Mei 2016, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je Mat voor je snelle reactie. Dus als ik een 2 polige schakelaar gebruik moet het probleem ook verholpen zijn?
Gr. Sjef
Naar boven
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Di 3 Mei 2016, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk het wel.
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Lichteffecten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: