Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

2X260watt versterker

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio
Auteur Bericht
electropijn

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jun 2003, 13:11    Onderwerp: 2X260watt versterker Reageer met quote

hallo,

ik wil deze http://www.geocities.com/ripkipelectriczone/260wamp.gif (link kopieren naar balk) versterker 2x bouwen en er dan deze VU-meter er op aansluiten, maar hoe sluit ik die aan ?
en hoe regel ik het volume in de versterker? met welke weerstand (of potmeter). heeft er iemand een schema voor de voeding voor de versterker ?

Maurits

Laatst aangepast door electropijn op Ma 30 Jun 2003, 16:37, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
electropijn

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jun 2003, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

oja en welke boxen kan ik het best gebruiken ? van 260watt RMS?
en moet er nog ergens een koelblokje op ?
heeft er iemand het etslayout van de versterker ? met de zekering van 4a? staat op http://www.geocities.com/ripkipelectriczone/260wamp.htm
electropijn

BerichtGeplaatst: Di 1 Jul 2003, 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

echt niemand Question Question Question Question
RiPKiP

BerichtGeplaatst: Di 1 Jul 2003, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

- De Vu-meter: op pin 5 sluit je de plus van de versterkeruitgang aan. Op de min van de schakeling en op pin 2, 4, 8, 9 sluit je de min van de versterkeruitgang aan.

- als boxen zou ik idd redelijk zware nemen, hoeft niet maar hangt ervan af hoeveel vermogen je ook daadwerkerlijk wilt gaan gebruiken.

- ik heb geen print layout, misschien iemand anders...

- ik zou de zes torren rechts in de schakeling (de power torren) voorzien van koeling, anders branden ze geheid door...

- het volume van deze versterker regel je door het ingangs niveau te varieëren m.a.w. door een potmeter tussen de cd speler en de versterker in te zetten of d.m.v. een mengpaneel...

Exclamation Als er één dag niemand op jou vragen reageerd is het nog niet nodig om er zelf weer op te reageren met ëcht niemand?????" Exclamation
electropijn

BerichtGeplaatst: Di 1 Jul 2003, 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

RiPKiP schreef:
- De Vu-meter: op pin 5 sluit je de plus van de versterkeruitgang aan. Op de min van de schakeling en op pin 2, 4, 8, 9 sluit je de min van de versterkeruitgang aan.

- als boxen zou ik idd redelijk zware nemen, hoeft niet maar hangt ervan af hoeveel vermogen je ook daadwerkerlijk wilt gaan gebruiken.

- ik heb geen print layout, misschien iemand anders...

- ik zou de zes torren rechts in de schakeling (de power torren) voorzien van koeling, anders branden ze geheid door...

- het volume van deze versterker regel je door het ingangs niveau te varieëren m.a.w. door een potmeter tussen de cd speler en de versterker in te zetten of d.m.v. een mengpaneel...

Exclamation Als er één dag niemand op jou vragen reageerd is het nog niet nodig om er zelf weer op te reageren met ëcht niemand?????" Exclamation

heb je ook het schema van de voeding voor de versterker ?
en ik wil het op 250watt RMS doen want dat is makkelijker.
en wat voor een potmeter moet ik er dan tussen zetten
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: