Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Amplifier

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio
Auteur Bericht
Rayni
Gast

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jan 2003, 16:58    Onderwerp: Amplifier Reageer met quote

Hi,
Sad ik zit hier in een probleempje.
Wink Ik ben bezig met een school project en een deel van die project is dat ik een amplifier moet bouwen. Het moet niet echt een power amplifier te zijn, het moet op een 9 v batterij werken.
Embarassed kan iemand mij een (of enkele, is beter) schema sturen. maar het moet wel makkelijk blijven.

Surprised B E D A N K T

Quote:
Expect The UnExpected

Twisted Evil
Naar boven
MADdie86
Expert
Expert

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jan 2003, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je al wat van elektronica af of ben je nog maar net bezig met je opleiding?
Wat ik he zou aanraden is om een versterkertje te maken met BC547 en BC557 torren of JFETs. Het verschil is toch wel 1 Watt maarja.

Als je naar versterkers/versterkertjes kijkt die een ingang hebben met line niveau zal je zien dat het signaal eerst door een "pre amp" gaat, die het signaal versterkt naar een +/- 1,5v. Welk daarna naar de eind amp gaat die bij jouw dus het signaal versterkt naar ongeveer 7 a 8 volt voor een klein speakertje.

Echter je kan ook een versterker maken met een "losse" ingang welke kiest uit High impendance en low impendance ingang. Bij deze versterkers gaat het signaal meteen naar een eindversterker toe welke reageert op de ingangs impendantie (dus zoals impendantie microfoons).

Ik weet niet wat je precies verwacht en waar het voor moet zijn. Zeg maar welke ingangs vorm en waar alles aan moet voldoen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: