radiofrequentie

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
disorder
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 9 jul 2004, 13:57

radiofrequentie

Bericht door disorder »

Hello...

Ik zit met enkele vragen ivm verzenders en ontvangers.
- Wat is de minimale grootte van deze dingen. Kan men dit verkrijgen zodat het heel klein is, dus in de vorm van een chip?
- Heeft dit effect op het bereik?

Indien iemand hier kennis over heeft, ben ik bereid om meer te vertellen waarvoor het nodig is.

MVG
vince[/u]
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

- de minimale grote kan erg klein zijn. Let er wel op dat je dat iets hebt met mini smd componenten en een relatief klein bereik.
- De grootte hang niet heel erg af van het bereik. Wel is het vaak zo dat grotere zenders ook een groter vermogen hebben aangezien deze dan meer versterker trappen bevatten en meer koeling e.d.
- Sommige dingen zijn te verkrijgen als chips dacht ik, die transponder dingen om iets open te laten gaan meen ik maar het bereik van die dingen is niet meer al enkele meters.
disorder
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 9 jul 2004, 13:57

Bericht door disorder »

Bijkomend probleem. 1 van de twee zou dus eigenlijk zonder batterij moeten kunnen functioneren. De bedoeling is om een sticker te maken met die chip achteraan erop.

Ongeveer hetzelfde als de stickers op producten dat je in de winkel kan kopen. Enig verschil: het zou iets moeten doen als je te ver van het basisstation gaat.

Het is misschien vrij ingewikkeld, maar wil weten of het haalbaar is...

mvg,
vince

indien meer info nodig: vince-AT-disorder.be
geert
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 feb 2004, 20:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door geert »

Die stickers in de winkel werken met een klein spoeltje en een condensator.
Tenminste, dat maak ik er uit op.
Op die manier heb je dus alleen maar een zender+ontvanger (metaaldetector?) nodig.

Waar is het trouwens voor: de kat of een kind ;)
Alle elektronica bestaat uit rook: als er iets kapot gaat, komt het naar buiten.

http://www.roenskeep.net
disorder
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 9 jul 2004, 13:57

Bericht door disorder »

Het is eigenlijk een systeem dat ongeveer bestaat. Alleen wil ik het veel kleiner hebben. Er moet een lampje branden of een alarm afgaan van zodra je een bepaalde afstand van de zender/ontvanger bent verwijderd.

Het bestaat voor kinderen (child guard)
http://www.pimall.com/nais/childguard.html

Ik wil dus hebben dat hetgene wat het kind zou moeten dragen, zo klein mogelijk is, hoe kleiner en vooral platter hoe liever...

Weet er toevallig iemand waar ik er meer info over kan vinden?
Is dit radiofrequentie?
Is de afstand instelbaar?
Kan dit uniek zijn bvb als er 2 mensen met hetzelfde product in 1 zaal zitten dat het systeem dan niet begint tilt te slaan?

Alvast heel erg bedankt,

mvg
vince-AT-disorder.be
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik zie ze nu pas voor het eerst, maar dat wil natuurlijk niks zeggen. Misschien hebben die zenders meerdere kanalen of zijn de digitaal gemoduleerd mat een code en dan heb je geen probleem wanneer er meerdere personen vlak bij elkaar hetzelfde apparaat hebben.
Ik heb jammer genoeg geen idee waar je ze kunt krijgen.
En zelf een klein zendertje bouwen tja wat is klein. Onderdelen heb je altijd nodig en ik ben nog van de tijd dat je de onderdelen nog kunt zien en vasthouden en dan wordt het toch iets groter.
Ik hoop dat er iemand reageert die wel klein iets voor je heeft.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

misschien kan je zo een elektrich katteluikje koopen en aanpassen voor dit want daar zit een kleine zender bij
Plaats reactie